Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zitten mensen vaak met hun benen over elkaar?

Je ziet vaak dat als mensen gaan zitten, ze na een paar minuten hun benen over elkaar doen. waarom ze dit? Is het gewoon gewenning of ontspant het een bepaalde spier ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens is het zitten met gekruiste benen op de lange duur niet goed voor de heupen en voor de bloeddoorstroming.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had de vraag op een verkeerde manier geformuleerd waardoor het geen echte vraag was, vandaar het opnieuw stellen..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het is inderdaad om te te ontspannen. Ik weet niet precies hoe het werkt maar het zorgt er wel voor dat je benen ontspannen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Het stemmingsverschil tussen gepast aaneengesloten benen en de ontspannen en nonchalant gekruiste benen is gebaseerd op het feit dat het de graad aanduidt van de eventuele bereidheid of juist geen bereidheid om uit een gemakkelijke zithouding overeind te komen. De gekruiste benen duiden erop dat de zittende persoon zich 'genesteld' heeft en niet van plan is plotseling overeind te springen om in actie te komen."
Bovenstaand citaat komt uit 'Allemaal mensen' van Desmond Morris, hoofdstuk 'De benen'. Na dit citaat gaat hij verder in op de verschillende manieren waarop je je benen kunt kruisen. 9 in totaal. Ik raad je aan dit boek te lezen als je er meer over wilt weten. Het zal vast in een bibliotheek te vinden zijn.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
En het is namelijk slecht voor je benen de aderen in je benen worden dikker als je dat doet omdat doorvde aderen lopen bloed enala je been over de andere been doet dan wordennde aderen gesloten dan worden ze dik
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding