wat is goede personenweegschaal?

niet alle digitale personenweegschalen wegen even nauwkeurig, meestal zelfs maar op 100 gram nauwkeurig. en het gekke is dat ze, als je vlak na elkaar op de schaal gaat staan en tussendoor bijvoorbeeld gegeten hebt, het aangeduide gewicht hetzelfde blijft. Wie geeft ons advies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je op minder dan 100 gram precies willen wegen? Het is natuurlijk dat je lichaamsgewicht behoorlijk fluctueert, dus ik zie geen reden om het zo precies te weten.
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik sta nooit op weegschaal, ik kijk in de spiegel en merk aan mijn kleding hoe het met mijn gewicht zit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je enig idee hoe je gewicht fluctueert over de dag? Dat kan wel 2 kilo schelen en dan wil jij een precieze weegschaal? Weeg je elke keer op hetzelfde moment en maar eens per week, dus bijv elke zondagochtend meteen na het opstaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"tussendoor bijvoorbeeld gegeten hebt, het aangeduide gewicht hetzelfde blijft"
Je verliest ook gewicht door toiletbezoek en bijvoorbeeld zweten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dag dounja
dacht je nou echt dat ik dat niet snap, dat als je tussendoor ook nog naar toilet gaat, de meting niets meet hoeft te zeggen? ik heb het over wegen voor een warme maaltijd en onmiddellijk daarna. dan krijg ik zelfde gewicht op het digitale schermpje! probeer het maar eens uit.
of ga op weegschaal staan, eerst gewoon daarna met een volle fles: zelfde gewicht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dan is de weegschaal dus niet zuiver, en dat heeft niet zoveel met de nauwkeurigheid te maken. Nauwkeurigheid heeft te maken met de streepjesverdeling van de schaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@tilborghs: Inderdaad wat travistar zegt. Als ik dat hier doe, dan zie ik wel verschil. MIjn weegschaal is dus zuiverder dan die van jou, maar waarschijnlijk minder nauwkeurig, omdat het een analoge is...

Het beste antwoord

Een echt goede personenweegschaal is geijkt. Maar de meeste weegschalen voor particulieren zijn niet geijkt. Dat is niet erg omdat het (behalve voor baby's) niet zoveel uitmaakt of er een kilo meer of minder wordt aangegeven. (Babyweegschalen bij consultatiebureaus werken met geijkte contragewichten).
Je zal zien dat tussen twee vlak na elkaar gedane weegbeurten er nog wel een verschil kan zijn. Dat komt omdat je niet precies op dezelfde plek op de weegschaaal staat en dat daardoor de druk naar de weegveren niet hetzelfde is. Ga dan of voor de goedkoopste of voor degene met het grootste weegoppervlak (dit omdat je dan een groter oppervlak hebt waar je juist weegt, vergelijk met tennisrackets met een groter blad, daar heb je ook meer plek waarmee je de bal goed raakt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
to the point! niet een antwoord waarover niet is nagedacht zoals bij de meeste reacties!

Andere antwoorden (1)

Zelf ben ik erg tevreden over de Inventum PW820BG.
Gekocht bij Marskramer.

http://www.kieskeurig.nl/weegschaal/inventum/pw820bg/265811/

Het merk Soehne wordt minder goed beoordeeld.