Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke kant moet je opwrijven als er iets in je oog zit?

Naar buiten of naar binnen? Of is het beter iets anders te doen?

Ik heb het hier trouwens niet over glas of iets scherps, maar gewoon een zandkorreltje, stof of iets dergelijks.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ofwel je poetst naar je neus, ofwel je trekt je ooglid naar beneden zodat je oog een beetje gaat tranen. Dan komt t vuiltje ook in beweging en kan he hem verder helpen door nog ff naar je neus te poetsen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Naar je neus!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beter is eerst flink knijpen . Dan worden ogen vochtig en kun je er stofje of zo er veel makkelijker uitwrijven. Zoals al gezegd van buiten naar binnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste zou nog zijn om met water (niet te koud of heet natuurlijk) te spoelen. Van de buitenkant naar de binnenkant van het oog. Wrijven kan wat beschadiging veroorzaken.
maar vroeger als kind haalde mijn moeder een vuiltje uit mn oog , gewoon met het puntje van de theedoek, heb ik niks aan overgehouden
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
Ik heb vorig jaar met EHBO geleerd at je gewoon naar de dichtsbijzeinde ooghoek te wrijven,en inderdaad je ogen nat maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nóóit naar buiten vrijven probeer zo veel mogelijk te tranen dan heb je kans dat het vuiltje of iets dergelijks met het tranen langs je neus naar buiten spoeld,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb met ehbo geleerd oog laten tranen en dan naar neus...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding