Hoe komt het dat ik zwetend uit de narcose kwam?

Kaak-operatie. Ongeveer 2 uur onder narcose geweest.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je dat in het ziekenhuis gevraagd? De arts wist dat waarschijnlijk het best...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De art zei alleen dat het een normale reactie was. Ik was te duf om verder te vragen. Ik was/ben gewoon benieuwd hoe het kwam dat mijn lichaam zo reageerde.

Het beste antwoord

Ik heb dat ook , als ik uit de narcose bijkom dan heb ik het erg warm tot zweten aan toe , de verpleging legt mij dat uit als een reactie van het lichaam dat 'eindelijk' weer in 'eigen'actie kan komen (zélf weer de controle krijgen) weer zelf de controle heeft over het zenuwstelsel . je kan het ook hebben als je ontwaakt uit je slaap! dan kan ikke ook zo zweten! omdat mijn lichaam dan weer gaat werken , ook is het bij slapen zo dat als je slaapt je temperatuur automatisch omlaag gaat en bij een operatie is de temperatuur in de operatiekamer veel lager omdat? dat heb ik wel geweten maar ik dacht dat het dan beter is voor je bloedingen , als je het kouder hebt bloedt je minder . Maar 'don't worry' ik heb het ook en ik ken er nog meer mensen met dit euvel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laatst ben ik geopereerd en bij het binnen brengen in de operatie kamer begon ik helemaal te klappertanden van de kou waarop ik vroeg waarom is het hier zo kou, kreeg ik als antwoord dat dat was om infectie te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moi! nou dat zal ook een reden kunnen zijn , hebben we al 2 redenen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Och ja inderdaad, klinkt logisch. En ik wordt toevallig vaak ook drijfnat wakker uit mijn slaap. En ik heb net voor het eerst weer gesport een week na de narcose. En ik zweette veel meer dan normaal. Mijn lichaam zal het er wel uit moeten zweten. Groet!

Andere antwoorden (2)

Ieder lichaam reageert anders op een narcose want t is toch rotzooi wat je binnen krijgt de een is misselijk de ander krijgt angstaanvallen en jij bent gaan zweten en je hebt mensen die er niets van hebben maar als je er last van hebt gehad is dat maar tijdelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn tweelingzus heeft inderdaad angstaanvallen gehad! Ik was er ook bang voor. Maar gelukkig bleef het bij mij alleen bij zweten en erg duf en hoofdpijn. Groet
Is normaal hoor,door de narcose vloeistof kan je lichaam zo reageren,er gebeurd toch iets wat je lichaam niet gewent is.
Je lichaam krijgt er toch een opdoffer van, en ja dan kan je zo reageren.