Wat is het verschil in symtomen EN behandeling tussen het H1V1 virus en de Q Koorts.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

q koorts:
Ziekteverschijnselen

Besmetting van de mens gaat gepaard met griepverschijnselen, zoals hevige hoofdpijn, koude rillingen, zweten, spierpijn, misselijkheid en braken, diarree of een verlaagde hartslag. Na 1 tot 2 weken treedt gewoonlijk herstel op. Er bestaat echter ook een chronische variant van de ziekte.[5]
[bewerken] Behandeling

De behandeling van een acute besmetting gebeurt meestal met antibiotica gedurende 2 tot 3 weken. Gebruikte antibiotica zijn chinolonen, (zoals ciprofloxacine en ofloxacine), tetracycline, macroliden en eventueel ook doxycycline, chlooramfenicol, en hydroxychloroquine. De behandeling van de chronische vorm kan tot vier jaar duren waarbij de antibiotica doxycycline en hydroxychloroquine worden gebruikt. Om de behandeling van patiënten beter te organiseren maakte het Jeroen Bosch Ziekenhuis in augustus 2009 bekend een specifieke polikliniek voor Q-koortspatiënten op te richten[5]

Inenting ter voorkoming van besmetting is mogelijk.

H1V1
Symptomen:
Symptoms
Video xo.ogv
Play video
CDC's CAPT Dr. Joe Bresee describes symptoms.

The symptoms of swine flu are similar to other influenzas, and may include a fever, coughing (typically a "dry cough"), headaches, muscle or joint pain, sore throat, chills, fatigue, and runny nose. Diarrhea, vomiting, and neurological problems were also reported in some cases.[77][78] People at higher risk of serious complications include people age 65 and older, children younger than 5 years old, children with neurodevelopmental conditions, pregnant women (especially during the third trimester),[11][79] and people of any age with underlying medical conditions, such as asthma, diabetes, obesity, heart disease, or a weakened immune system (e.g., taking immunosuppressive medications or infected with HIV).[10] Most hospitalizations in the US were people with such underlying conditions, according to the CDC.[80]

Treatment
Further information: Influenza treatment

The Mayo Clinic and Medline listed ways to help ease symptoms, including adequate liquid intake and rest, soup to ease congestion, and over-the-counter drugs to relieve pain. Aspirin was a very effective way to treat fever in adults,[132] although in children and adolescents, aspirin is contraindicated due to the risk of Reye's syndrome.[
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kun je niet stellig zeggen, de een heeft meer dat en de ander meer dit aan kwalen...

Er moet een kweek gemaakt worden en dat duurt een week, dus voor je het precies weet is je h1n1 of je mexigriep al over...

Toegevoegd na 6 minuten:
of Q-koorts...

Toegevoegd na 11 minuten:
Mijn broer had de Q-koorts laatst, maar het lijkt precies op h1n1 of mexigriep... Hele hoge koorts en het duurt een week als je niets neemt en als je medicijnen neemt 7 dagen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens op onderstaande link, staan de verschillen duidelijk beschreven.