Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Geen gewone griepprik genomen. Wil wel de Mexicaanse. Gewone griepprik een must is om in aanmerking te komen voor de Mexicaanse?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
448

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, is het niet. Mijn zoontje heeft niet de gewone gehad, maar wel de griepprik voor de Mexicaanse griep.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik heb een oproep gehad (en ben niet gegaan). Ik kwam alleen in aanmerking als ik eerst de gewone griepprik zou halen...
Voor kinderen tot 4 jaar ligt het anders...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee de gewone griep en de Mexicaanse griep zijn twee verschillende griepsoorten met ieder hun eigen vaccinatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar als je niet tot de risicogroep behoort kom je zowiezo niet in aanmerking... voorlopig!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaccinatie tegen seizoensgriep is geen voorwaarde om de vaccinatie tegen Nieuwe Influenza A te krijgen, mits u behoort tot de doelgroepen die voor deze vaccinatie zijn aangewezen. Het is echter wel verstandig om beide vaccins te halen. Het vaccin tegen Nieuwe Influenza A beschermt namelijk niet tegen andere griepvirussen. Als u zowel de vaccinatie tegen seizoensgriep als de vaccinatie tegen Nieuwe Influenza A haalt, bent u zo goed mogelijk beschermd tegen verschillende soorten griep gedurende dit griepseizoen.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Nee, maar je kan hem wel alsnog halen als je wil.
Bij mij gaan ze voor de normale griep 2 weken na de 2de mexicaanse prik weer spuiten. Er moeten minimaal 2 weken tussen de verschillende vaccinaties zitten. (3weken tussen de 2 mexicaanse prikken).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding