hoe moet je kenbaar maken dat je echt NIET wil gereanimeerd worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je dat willen?

Antwoorden (8)

Zorg voor een Niet ranimeren verklaring. Dat zorgt ervoor dat als je in het ziekenhuis komt, ze je niet reanimeren. Mocht het op straat nodig zijn, voorkom je het denk ik niet, aangezien mensen niet eerst gaan opzoeken of jij zo'n verklaring hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als u geen reanimatie of andere levensverlengende behandeling wilt ondergaan, kunt u dat vastleggen in een behandelverbod. Een behandelverbod is een soort wilsverklaring. Als artsen en andere zorgverleners tijdig op de hoogte gebracht worden van uw wens, mogen ze u in principe niet reanimeren. Dat zegt de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst (WGBO).
Klik eventueel door op 'wat is een wilsverklaring'.

(td)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een mooie tattoo op je borst?
'Thank you for not reanimating!'

Maar een handgeschreven/ondertekende wilsverklaring bij je dragen moet voldoende zijn. Echter, als jij op straat ligt en een hartaanval oid hebt, zal men je eerst reanimeren voordat men je portomonaie doorkijkt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je was mij even voor... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorry :-)
op je arm zie je er alleen bij het reanimeren niet veel van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En toch helpt dat niet op je borst las ik 'n tijdje geleden in de krant/internet..
Tatoeëer: "niet reanimeren" op je bovenarm, vertel het jouw huisarts en stel een goede verklaring op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in de winter draag je kleren, gewoon op je voorhoofd, dan zien ze het altijd ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en dat helpt nog niet, iets met een belg met een tatoeage op z'n borst, bleek niet rechtsgeldig of zo iets.
Heel veel knoflook eten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook belangrijk is dat je dit met je naasten bespreekt, dat ze weten hoe jij er over denkt en wat jouw wil is.
Als jezelf niet meer in staat bent om dit duidelijk te maken zullen toch je naasten gevraagd worden hoe ze er over denken. Dan is het belangrijk dat ze weten dat jij zo'n verklaring hebt.
Naast een geschreven verklaring en het kenbaar maken bij je huisarts, maar dat staat hierboven al.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door heel hard weg te rennen. Dan beginnen ze er niet aan.
14 jaar geleden
Je kan een ketting dragen met een amulet of iets waarop duidelijk staat 'niet reanimeren'. Je moet dan wel nog in staat zijn dat vanonder je kleding te trekken als je ten gronde gaat zeg maar.
Lijkt mij het enige wat op straat duidelijk is, want zoals men al aangaf, ze gaan niet eerst je zakken doorzoeken of t wel mag.
Naast de ketting ook wel een papieren verklaring op zak hebben.