Mijn vriend veel van elkaar maar door verschillende interesses ontstaan ruzies en meningverschillen. Hoe kun je verder?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Accepteren dat jullie naast je relatie beide een eigen ' leven' hebben. Je hoeft niet alles samen te doen.
Geef elkaar de ruimte voor eigen dingen. En je kan best interesse hebben voor de ander zijn bezigheden zonder ze zelf leuk te vinden.
Eigenlijk geldt dit voor elke relatie, veel mensen hebben hun eigen ' dingen' in een relatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is dan ook exact de reden, dat mijn dame en ik het al 52 jaar met elkaar uithouden! +
Jullie zullen ernaar moeten streven elkaar de ruimte en de vrijheid te geven in interesses en hobby's. Je hoeft heus niet allebei steeds hetzelfde leuk te vinden en te doen.
12 jaar geleden
Heb respect voor elkaars interesses en mening .
En zie meningverschillen niet als een aanval op elkaar .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel belangrijk om in een relatie je eigen ruimte te hebben waarin je dingen doet met vrienden of andere activiteiten. In een relatie ben je geen bezit van elkaar. De kunst is om te kijken wat er onder de ruzie zit. Is het jaloezie, angst om kwijt te raken, herinneringen aan eerdere ervaringen die emoties triggeren, vinden dat je vriend of vriendin een bezit is en daarom in zijn tijd helemaal geclaimed mag worden? Het in de emotie schieten in een gesprek is lastig. Vooral boosheid is moeilijker hanteerbaar alhoewel er gerust boosheid moet kunnen zijn. Kijk eens naar het boek "Geweldloze communicatie"van Marshall Rosenberg. Kijk in een rustige periode eens terug naar de ruzie en kijk of er een wederzijdse wil is om er anders mee om te gaan. Daarna kun je zelfs kijken of je erin laat helpen. Erg verhelderend en zeker door een onafhankelijke buitenstaander met kennis van zaken en ervaring in communicatie. Succes.