Hoe lang duurt het ongeveer voordat mensen je vergeten zijn?

Dan bedoel ik natuurlijk niet je beste vriend of een goede kennis, maar gewoon wat willekeurige klasgenoten die bij je in de klas zitten, een leraar, of iemand van je sportclub.

Dus je bent niet bevriend met ze, maar je bent ook geen vreemde voor ze.
Je hebt gewoon ALLEEN maar contact met elkaar als dat noodzakelijk is (als je bijvoorbeeld samen moet werken, of iets uit moet leggen) Dat is het wel.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het ligt aan de combinatie van het geheugen van de mensen, hoe jij bijvoorbeeld in de klas was (stil in een hoekje, erg aanwezig, opvallend uiterlijk (positief of negatief), hoe vaak je mensen nog tegenkomt, of je op foto's staat, enz... Als jij bijvoorbeeld op een klassenfoto staat, die iemand steeds ziet, dan ziet deze jouw gezicht steeds wel, dus kan die denken: ow ja dat was dat ene meisje.. Na een aantal jaren ga je ook namen vergeten (ik tenminste wel). Dan moet ik soms echt goed nadenken van: hoe heet die ook alweer. Het ligt er ook aan, hoe lang je bij die persoon in de klas hebt gezeten, was het maar 1 jaar, of de gehele basisschoolperiode bijvoorbeeld. Ik ben zelf nu 30, en van sommige mensen die ik op het voortgezet onderwijs in de klas had ben ik de naam al wel kwijt (dat was de periode 1993-1999). Dus zeg nou even +/- 15 jaar geleden. Maar dat is dus per persoon anders. De ene kan iedereen nog goed herinneren, de ander totaal niet. Dat geldt ook voor leraren: die zien zo ontzettend veel gezichten voorbij komen. De ene kent je nog wel na al die jaren, de ander totaal niet meer. Zeker niet als jij niet echt opvallend bent geweest.

Dat ligt vooral aan die anderen. Sommige mensen hebben een goed geheugen voor mensen en onthouden gezichten en/of namen heel lang. Anderen kunnen gezichten en/of namen juist niet goed onthouden en vergeten die snel. Dus er valt geen gemiddelde aan te geven.

Dat is afhankelijk van de indruk, die je op die mensen hebt gemaakt. Sommige mensen, ook al heb je die slechts enkele keren ontmoet, vergeet je je hele leven niet en zij jou waarschijnlijk ook niet!

Het maakt ongetwijfeld uit in hoeverre jij indruk maakt of hebt gemaakt op die ander. Een stille grijze muis zal eerder vergeten zijn dan een grote rode druktemaker of een mooie langharige die prachtig kan tekenen. Daarom kan je niet stellen dat iemand na een bepaalde tijd vergeten is. Je hebt blijvende herinneringen aan bepaalde klasgenootjes van de lagere school, en de voormalige collega die jou hielp toen je onderuit gegaan was!

cht vergeten doe je ze niet, ergens in je onderbewuste blijven ze hangen. dat merk je als je na jaren niet aan iemand gedacht te hebben, ineens een droom hebt waarin die persoon voorkomt

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100