Ik zou graag willen weten als je dit jaar geent bent tegen de mexicaanse griep,of je volgend jaar ook weer geent moet worden tegen deze griep?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Griep verandert steeds, vandaar dat men elk jaar opnieuw een inenting moet halen. Ben je ingeënt voor deze Mexicaanse griep dan ben je voor deze specifieke griep altijd beschermt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja elk jaar voor de risicogroepen; volgend jaar is de reguliere en de 'mexicaanse' griepprik samengepakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit de media heb ik vernomen dat hij volgend jaar bij de reguliere griepvaccinatie er gewoon bij zit. Dan zal je volgend jaar zonder daar zeggenschap in te hebben geent worden tegen de Mexicaanse griep.

Toegevoegd na 3 minuten:
of mataties van deze griepvirussen

Toegevoegd na 5 minuten:
bedoel natuurlijk mutaties
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle griep en verkoudheids virussen muteren regelmatig, dus zullen ze er steeds en beetje anders uit zien, zodat ze door het lichaam niet herkent worden, dus worden we steeds opnieuw weer ziek.
Dus ieder jaar een prik halen, voor de iets ander mexicaanse of andere griep.