Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Doofstomme mensen zouden geen last hebben van zeeziekte of wagenziekte?

Dit heb ik gelezen in een oud boekje en nu vraag ik me af of dat zo is?

12 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Lijkt mij aardige bogus toe.
Zee ziekte en reis ziekte hebben met onder andere je evenwichtsorgaan te maken en niet met doofstom zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee geen doofstomme mensen, maar wel blinde mensen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ziek worden wordt veroorzaakt doordat het beeld dat je via je ogen binnenkrijgt niet overeenkomt met het signaal dat je van je evenwichtsorganen krijgt.

Wanneer je dus blind bent, heb je daar geen last meer van.
Het niet kunnen horen en praten heeft er niks mee te maken.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Zee- of wagenziekte wordt vooral veroorzaakt doordat de bewegingen van het voertuig inwerken op het evenwichtsorgaan terwijl de passagier visueel geen verandering merkt aan de omgeving omdat hij min of meer afgesloten is van de buitenwereld (achterin een auto of op een schip als hij ergens binnen is).
Het evenwichtsorgaan bevind zich in het oor en vaak hebben dove mensen dan ook schade aan het evenwichtsorgaan.
Het mag duidelijk zijn dat als iemand of blind is of geen goed werkend evenwichtsorgaan heeft er geen tegenstrijdige signalen in de hersenen aankomen en hij dus niet (erg) gevoelig is voor reisziekte.
Met doofstom zijn heeft het dus niet noodzakelijk te maken; mensen kunnen ook schade aan het oor oplopen als ze al kunnen spreken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding