hoe vind je ongeschoold een goede baan?

kun je zonder diploma nog aan een goede baan komen? en waar kun je nog meer zoeken inplaats van uitzendtbureaus

Weet jij het antwoord?

/2500

tegenwoordig kom je ongeschoold niet meer zo snel aan een goede baan, je kan binnen het bedrijf eventueel wel bij leren en zo dus hogerop komen wat veel mensen doen.

Het ligt er maar aan wat je een goede baan vindt. Een dikbetaalde baan zul je niet vinden, zonder diploma van wat dan ook. Waar je nog meer kan zoeken is op allerlei vacaturesites. Hier vind je een overzicht: http://vacaturesites.goedbegin.nl/

Uit mijn ervaring heb ik geleerd dat het inderdaad beter is een papiertje te halen of je moet lullen als brugman en op bergen vacatures reageren het is natuurlijk ook ltijd belangerijk er goed representatief uit te zien en welbespraakt een gezzelig gesprek ervan proberen te maken gewoon veel lachen en niet alleen jezelf ophemelen maar ook een klein stukje zwakte laten zien zodat je niet overkomt als een of andere sjonnie die met een lulverhaal aankomt

ik zelf heb ook geen noemenswaardige papieren. Er zijn 2 mogelijkheden om toch een goede baan te krijgen. 1. langzaam aan in je functies groeien bij 1 bedrijf, je zult wel onderaan moeten beginnen en zeer gemotiveerd moeten zijn. 2. via vrienden / familie / kennissen er in rollen, hierbij moeten deze dan wel je kwaliteiten kennen. Ik ben zelf via mogelijkheid 2 door een bedrijf gebeld en werk daar nu als engineer en ontwikkel zelf producten voor consumenten. je moet mazzel hebben en laten zien wat je in je mars hebt, het belangrijkste is dat je eerst weet wat je wilt en kunt. weet je het niet ga dan langs bij een uitzendbureau. Indien je totaal niet weet wat je wilt, de mensen die 'snachts aan de weg werken verdienen erg goed, de mensen die offshore werken ook.

Je kan ook als zzp er, zelfstandige zonder personeel een goede boterham verdienen. Voordeel is dat je ook je eigen route uitstippelt. Er zijn voldoende vrije beroepen die je kan beoefenen . Laat je eens voorlichten door de kamer van koophandel. Toegevoegd na 1 uur: Een goed voorbeeld is glazenwasser. Je hebt een kleine investering en je kan een goede boterham verdienen en je hebt er geen papieren voor nodig

Als je op de markt gaat staan verdien je redelijk veel geld. Zoek een leuke man/vrouw die wel een vaste baan heeft en je hebt samen waarschijnlijk een leuk inkomen. Mensen die op de markt staan worden vaak onderschat! Toegevoegd na 1 minuut: of je gaat solo.

Je zou in de zorg als voedingsassistent of gastvrouw kunnen beginnen. Voor het eten rondbrengen heb je geen diploma nodig, net als schoonmaakwerk. Wil je daadwerkelijk de zorg in bijvoorbeeld, dan zul je vanaf dat niveau op moeten klimmen. Als verpleegkundige of ziekenverzorgende (niveau 3 en 4 van MBO) vind je altijd werk en er zijn volop doorgroeimogelijkheden. En het is echt niet zo slecht betaald als wat weleens wordt beweerd. Helemaal zonder diploma/ervaring wordt wel heel moeilijk om een goed betaalde baan te vinden, maar betááld kan wel.

Enige goed verdienende baan als ongeschoolde is de prostitutie ingaan (zonder grappen). Maar raad ik je eigenlijk af, want je moet er veel voor opgeven, hoe bijvoorbeeld de mensen om je heen zich gaan gedragen en na je 30e ben je meestal alsnog werkloos. Ik zou het is bij een bedrijf proberen, waar je steeds hogerop kan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100