hoe vind je ongeschoold een goede baan?

kun je zonder diploma nog aan een goede baan komen? en waar kun je nog meer zoeken inplaats van uitzendtbureaus

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn dochter kwam zonder van school.het is een grote ellende!!!! ze heeft soms wel werk maar vaak ook niet. en je hebt GEEN recht op een uitkering!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als vrouw prostituee en als man weet ik het zo niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet Hoe verdrien ik snel en makkelijk veel geld
Hoe leer ik supersnel 1000 woorden
Dat soort dingen kunnen niet anders zou iedereen een stinkend rijke directeur zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volg je momenteel een opleiding of ben je al van school?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Channeke, je hebt geen recht op een uitkering als je TEGENWOORDIG zonder een startkwalificatie van school af gaat, TOT je 27ste.
Mijn ex (die 24 jaar is) heeft niet eens zijn vmbo afgemaakt, en hij krijgt gewoon een uitkering hoor ;)
Het ligt er aan wanneer je van school af bent gegaan. Ladyjc, ben maar niet bang. Ook voor ongeschoolde mensen zijn er goede banen te vinden! Ik kan niet veel anders bedenken dan uitzenbureaus of voor jezelf beginnen (ook een goede baan!!)

Antwoorden (8)

tegenwoordig kom je ongeschoold niet meer zo snel aan een goede baan, je kan binnen het bedrijf eventueel wel bij leren en zo dus hogerop komen wat veel mensen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er maar aan wat je een goede baan vindt.

Een dikbetaalde baan zul je niet vinden, zonder diploma van wat dan ook.

Waar je nog meer kan zoeken is op allerlei vacaturesites.

Hier vind je een overzicht:

http://vacaturesites.goedbegin.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is het hem ook ik weet niet zo goed wat ik wil of leuk vindt heb tot nu toe in winkels gewerkt als verkoopmedewerkster en ik heb geen idee wat ik fout doe maar iedere keer gooien ze me eruit dus dat schiet niet op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
''Een dikbetaalde baan zul je niet vinden, zonder diploma van wat dan ook.'' Eerder: ''Een dikbetaalde baan zul je niet ZO SNEL vinden, zonder diploma van wat dan ook.'' Het blijft niet onmogelijk hoor ;)
Uit mijn ervaring heb ik geleerd dat het inderdaad beter is een papiertje te halen of je moet lullen als brugman en op bergen vacatures reageren het is natuurlijk ook ltijd belangerijk er goed representatief uit te zien en welbespraakt een gezzelig gesprek ervan proberen te maken gewoon veel lachen en niet alleen jezelf ophemelen maar ook een klein stukje zwakte laten zien zodat je niet overkomt als een of andere sjonnie die met een lulverhaal aankomt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lullen als brugman kan ik wel haha en lachen ook maar dat is helaas toch niet genoeg !
ik zelf heb ook geen noemenswaardige papieren.

Er zijn 2 mogelijkheden om toch een goede baan te krijgen.

1. langzaam aan in je functies groeien bij 1 bedrijf, je zult wel onderaan moeten beginnen en zeer gemotiveerd moeten zijn.
2. via vrienden / familie / kennissen er in rollen, hierbij moeten deze dan wel je kwaliteiten kennen.

Ik ben zelf via mogelijkheid 2 door een bedrijf gebeld en werk daar nu als engineer en ontwikkel zelf producten voor consumenten.

je moet mazzel hebben en laten zien wat je in je mars hebt, het belangrijkste is dat je eerst weet wat je wilt en kunt. weet je het niet ga dan langs bij een uitzendbureau.

Indien je totaal niet weet wat je wilt, de mensen die 'snachts aan de weg werken verdienen erg goed, de mensen die offshore werken ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook als zzp er, zelfstandige zonder personeel een goede boterham verdienen. Voordeel is dat je ook je eigen route uitstippelt. Er zijn voldoende vrije beroepen die je kan beoefenen . Laat je eens voorlichten door de kamer van koophandel.

Toegevoegd na 1 uur:
Een goed voorbeeld is glazenwasser. Je hebt een kleine investering en je kan een goede boterham verdienen en je hebt er geen papieren voor nodig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Timmerman, klusbedrijf. Die hebben werk zat. Koerier er is voldoende zonder papieren. En een goede zzp er, ook in deze tijd kan een prima boterham verdienen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, je moet een wijk "kopen" dus investeren.
Als je zomaar in een wijk gaat wassen schoppen ze je letterlijk van je ladder. Het interesseert ze echt niet hoe jij neerkomt.
Ik weet dit van een kennis die ooit in dat wereldje zat. Je komt er niet makkelijk in!!! Maar er zijn mogelijkheden zat, maar heel afhankelijk van je kennis en kunde. Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cindy, zzp-er in deze tijd? Tuurlijk, beter dan thuis zitten en helemáál niks ontvangen he ;)
Als je op de markt gaat staan verdien je redelijk veel geld. Zoek een leuke man/vrouw die wel een vaste baan heeft en je hebt samen waarschijnlijk een leuk inkomen. Mensen die op de markt staan worden vaak onderschat!

Toegevoegd na 1 minuut:
of je gaat solo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou in de zorg als voedingsassistent of gastvrouw kunnen beginnen. Voor het eten rondbrengen heb je geen diploma nodig, net als schoonmaakwerk.
Wil je daadwerkelijk de zorg in bijvoorbeeld, dan zul je vanaf dat niveau op moeten klimmen.
Als verpleegkundige of ziekenverzorgende (niveau 3 en 4 van MBO) vind je altijd werk en er zijn volop doorgroeimogelijkheden.
En het is echt niet zo slecht betaald als wat weleens wordt beweerd.
Helemaal zonder diploma/ervaring wordt wel heel moeilijk om een goed betaalde baan te vinden, maar betááld kan wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Enige goed verdienende baan als ongeschoolde is de prostitutie ingaan (zonder grappen).

Maar raad ik je eigenlijk af, want je moet er veel voor opgeven, hoe bijvoorbeeld de mensen om je heen zich gaan gedragen en na je 30e ben je meestal alsnog werkloos.

Ik zou het is bij een bedrijf proberen, waar je steeds hogerop kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed bedoeld advies,
maar dat laatste is trouwens niet waar, er zijn genoeg prostitutuees (ja heus) van 60 of nog ouder.
Veel klanten zullen ze niet krijgen, mar verdienen nog wel