Wat mag je niet eten na het trekken van je (verstand)kiezen? ik hoorde dat melkproducten slecht zijn namelijk. Wie weet antwoord?

toen ik mijn labret (piercing in onderlip) liet zetten mocht ik geen melkproducten ivm infecties eten/drinken. Maar als je je kiezen laat trekken mag je dit dan ook niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
85.7K

Het beste antwoord

Het drinken van meilk word afgeraden omdat dit de speekselrpoduktie erg verhoogd en er daardoor in de wond een ophoping van bacterien kan ontstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je mag gewoon eten nadat je verdoving is uitgewerkt hoor!
Of het lukt is een tweede....

Toegevoegd na 31 seconden:
En van de melkprodukten heb ik van een tandarts nog nooit gehoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afgelopen vrijdag is er bij mij een (volwassen)kies getrokken. Ik mocht diezelfde dag geen zwaar werk verrichten, een uur niet drinken en een dag niet spoelen. Er is niet genoemd dat ik geen melk mocht nuttigen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de verdoving is uitgewerkt, mag u gerust weer voorzichtig eten en drinken. Wacht altijd met kauwen totdat de verdoving geheel is uitgewerkt, anders bijt u op uw wang of lip.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na het trekken van (verstands)kiezen mag je alles eten en drinken. Wel wachten tot de verdoving geheel is uitgewerkt, anders heb je sowieso grotere kans dat je op je wang of tong bijt, en merk je dat niet eens, zodat je de zaak compleet kapotbijt. Dat geeft heel vervelende wonden.

Daarna gewoon alles eten en drinken. Je merkt zelf wel welke dingen eventueel onaangenaam aanvoelen.

Het enige dat van belang is is dat je de wond goed schoonhoudt. Vooral als er een relatief groot gat achterblijft, wil daar nog wel eens wat in gaan zitten. Dat moet je dus goed schoonhouden. Ook daar vertelt je pijngevoel je vanzelf wel hoe ver je kunt gaan.

Het afraden van melkproducten komt door de moderne neiging alles wat met melk te maken heeft, slecht te vinden. Dat is een mode die hopelijk wel weer over gaat.

Alleen die mensen die allergisch zijn voor melk, moeten melkproducten laten staan. Maar dat heeft niets met het trekken van een kies of het zetten van een piercing te maken, dat geldt sowieso al. Net zoals je bij een allergie voor pinda's beter geen pinda's kunt eten.
Cryofiel
14 jaar geleden
De laatste drie maanden heb ik een abbo op de kaakchirurg. Ontsteking in de kaak met als gevolg al 3 getrokken kiezen en de volgende mag over 1.5 week.
De dag zelf heb ik heb ik helemaal geen behoefte aan eten dus ook geen melkproducten. En verder eet en drink ik zo snel mogelijk alles weer.
Je krijgt niet eens een eet of drink advies mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JE mag gewoon alles eten, maar een beetje opletten kan geen kwaad, je hebt natuurlijk wel een wond in je mond. (en dat rijmt)
Ik zou vanavond de chips maar even laten staan dus, en ook geen alcohol, omdat je bloed dan dunner wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na afloop van de behandeling
U moet gedurende een half uur na de extractie op een gaasje dichtbijten. Niet op een tissue, dit gaat in de wond zitten.
• Wanneer het bloeden na twee uur niet gestopt is, neemt u contact op met de tandarts.
• Na de behandeling mag u gewoon eten en drinken, maar niet spoelen, omdat anders de bloedprop die zich in de holte vormt eruit spoelt, waardoor de wond niet voldoende kan genezen.
• Wees voorzichtig met hete drank en op uw wang bijten. U voelt immers minder door de verdoving.
• Na de behandeling de rest van de dag liever geen zware lichamelijke arbeid verrichten.
• Na de behandeling mag u de rest van de dag geen alcohol drinken, omdat alcohol het bloed verdunt waardoor de wond minder snel dicht gaat of blijft bloeden.
• Het is raadzaam uw wang zoveel mogelijk te koelen. Geen warm bad of hete douche nemen. Niet in bed gaan liggen.
• Een beetje koorts is normaal; dit heeft te maken met herstelproces van het lichaam. Als de koorts echter oploopt tot 39 graden, raadpleeg dan de tandarts.
• U kunt paracetamol / ibruprofen slikken tegen de pijn. Overschrijd nooit de maximale dosering.
• Neemt de pijn na een paar dagen niet af maar toe en heeft u een vieze smaak in de mond, dan kan er sprake zijn van een ontsteking aan de wond. Neem in dat geval contact op met de tandarts.