Hoe kun je je minder van andere mensen aantrekken?

Sommige mensen vragen zich constant af;
-Vind hij/zij mij wel aardig?
-Zeg ik wel de ''juiste'' dingen in sociale situaties?
-Vind die ander niet dat ik er raar uit zie/mij raar gedraag?

Mijn vraag is: Zijn er manieren om dit te verminderen?
Dus door eigenlijk meer lak te hebben aan wat misschien van je zouden vinden?
Ik weet zeker dat heel veel anderen dit ook hebben!
Maar sommige hebben het in zulke erge mate dat het erg storend kan zijn in hun dagelijks leven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Weinig zelfvertrouwen hebben kan erg lastig zijn. Bij deze heb ik een artikel voor je, die mij ook wel heeft geholpen. Dankzij dit artikel heb ik inderdaad wat meer 'lak' aan anderen en het is gelukkig niet zo'n lang stuk om te lezen. Kort en duidelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie!

Andere antwoorden (6)

Door meer zelfvertrouwen, dan doen de meningen van anderen er minder toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een orthopedisch gesprek kan helpen. Dat heeft mij ook heel erg geholpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer niet steeds de gedachten van anderen in te vullen. Als je 2 mensen ziet praten en ze kijken naar jou, moet je niet gelijk denken 'oh, die vind vast dat ik een lelijke broek aan heb', maar wuif het weg. Ze kunnen het ook hebben over hoe mooi je broek is, of wie zegt uberhaupt dat zij over jou aan het praten zijn? Fake untill you make it. Wuif het steeds weg en je zult zien dat je het uiteindelijk niet meer denkt. Net zo als het faken van je zelfvertrouwen. Zorg ervoor dat je je rug recht houd, je hoofd iets omhoog en fake dat je zelfvertrouwen heb. Uiteindelijk word dit een natuurlijk proces en zul je je ook vertrouwder voelen van jezelf. En gedachten invullen van iemand anders doen we allemaal, maar trek je het niet te veel aan. Ze kunnen het net zo goed hebben over de fiets die achter je geparkeerd staat, om maar even iets te noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger, had ik dit ook. Maar je moet het jezelf niet te moeilijk maken. Op een gegeven moment ben ik gaan denken. De wereld is zo groot! Er is zoveel, er zijn zoveel mensen, dieren, sterren, noem het maar op. Wie ben jij op dat moment dat je je druk maakt om dat ene moment.
Waar maak je je druk om? Er gebeuren zoveel dingen in het leven. Waarom zou je je druk maken om het ene moment. Probeer geen angst te kennen, dit is tenslotte wat je doet en hoe meer je dit aantrekt hoe verder je in het dal valt.

Je bent hier om je ziel te ontwikkelen, niet het ene lichaam waar je je in verblijft. Probeer het positief in te zien.
Denk je dat hij vind dat je een lelijke broek aan hebt, kijk even stiekem naar beneden en zeg tegen jezelf.
JEZUS wat een mooie broek heb ik aan en ga door op in het gesprek. Kijk je in de spiegel en zegt er een klein stemmetje .. jeetje wat ben je lelijk.... VERPLETTER het en verbeter jezelf en zeg Jezus wat ben ik toch een lekkerding. Probeer gewoon te ontspannen. Luister naar iemand als die praat en denk daar over, inplaats denken wat hij zal denken. Dat is niet, maar dan ook totaal niet belangrijk. succes!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door altijd te denken; wat diegene zegt, zegt meer over hem/haar als over mij.. Denk daar maar eens over na, klopt in al die soort dingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er over je geroddelt wordt moet je je daar dan ook niets van aantrekken?