Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik gebruik al een lange tijd de pil maar heb nu al 6 maanden geen bloeding gehad wat kan dit zijn? arts neemt t niet serieus.

al 4 testen gedaan allen negatief verder ben ik erg moe,heb ik gewichtstoename,buikpijn(darmen),opgezette buik en rugklachten die ik nooit eerder heb gehad.
durf niet meer naar huisarts omdat ik al meerdere keren heb gebeld en moet me maar niet druk maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Het komt vrij regelmatig voor dat bij vrouwen die de pil langere tijd gebruiken, er op den duur een steeds lichtere bloeding optreedt tijdens de stopweek, of dat deze zelfs helemaal stopt. Als je de pil gebruikt, bouwt je baarmoederslijmvlies zo beperkt op, dat de stopweek eigenlijk meer komt door de schommeling in je hormoonspiegels dan dat er echt iets opgebouwd is dat je lichaam kwijt moet. Je lijf kan dan als het ware gaan anticiperen op de hormoonschommeling, of je eigen hormoonspiegels veranderen, zodat er geen bloeding meer optreedt in de stopweek. Dat is niet abnormaal, en ook niets om je zorgen over te maken.

Vervelender zijn de klachten die je hebt van buikpijn en een opgezette buik. Ben je daarmee al concreet naar je huisarts geweest? En ben je al eens langs geweest op het spreekuur, of heb je alleen telefonisch contact gehad? Ik zou je aanraden om eens langs te gaan. Soms tolereert je lichaam op den duur de hormonen van de pil niet meer goed, na lange tijd pilgebruik worden vrouwen soms 'pilmoe', en knappen ze op wanneer ze de pil niet meer gebruiken. Misschien is het tijd om eens een andere manier van anticonceptie te overwegen, om uit te kunnen proberen of jij je inderdaad ook beter voelt als je stopt met de pil. Of misschien is er een andere oorzaak voor je klachten. Het lijkt me verstandig dat eens aan een arts voor te leggen, die kent je dossier en kan ook lichamelijk onderzoek verrichten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, pil vergeten als je onveilige seks hebt is niet handig natuurlijk, maar nog altijd je eigen verantwoordelijkheid, en zoiets mag nooit een reden zijn voor een arts om je klachten niet serieus te nemen. Waarom ben je bang dat ze je niet serieus nemen? Je bent nog niet bij je huisarts langsgeweest, dan weet je toch ook niet wat zijn/haar reactie op je klachten is? Je moet een beetje voor jezelf opkomen hoor! Als je klachten hebt, is de huisarts ervoor om jou daarbij te helpen. Om uit te zoeken wat de oorzaak is, je eventueel door te verwijzen, en je te adviseren of behandelen. Als je huisarts daar geen zin in heeft, had hij een ander beroep moeten kiezen. Ik denk dat er weinig vrouwen zijn die nog nooit met menstruatie- of anticonceptie gerelateerde klachten bij hun huisarts zijn geweest, dus dit zijn echt heel gangbare vragen voor een huisarts, en echt precies waar dat spreekuur voor is. En mocht je inderdaad niet serieus genomen worden, dan kun je altijd nog een second opinion bij een andere huisarts vragen, of vragen of je huisarts je door wil verwijzen naar een gynaecoloog. Maar meestal lijdt een mens het meest door het lijden wat hij vreest, en in jouw geval is die vrees het niet-serieus genomen worden door je huisarts. Maak een afspraak, spreek desnoods uit dat je heel bang bent om niet serieus genomen te worden, en je zult zien dat je huisarts er echt even voor gaat zitten als jij je verhaal doet. En zo niet.. dan ga je daarna nadenken over je vervolgstappen. Maar daar hoef je je nu nog niet druk om te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de pil geregeld vergeet, dan werkt die ook niet meer goed en is onveilig. Dan kan je toch beter even stoppen en kijken of je opknapt? Ik ben na het stoppen van de pil trouwens een paar jaar niet ongesteld geweest. Ik voelde me wel goed. Totdat ik stapel verliefd werd, toen kwam meteen na 4 weken de menstruatie terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed punt van Henneke. Als dat vergeten ook nu nog regelmatig voorkomt zul je toch ook aanvullende maatregelen moeten nemen. Dan ga ik er tenminste even vanuit dat je de pil gebruikt voor de anticonceptie. Kan goed zijn, dat je inderdaad je beter zult gaan voelen als je een tijdje geen pil meer gebruikt. Wat een leuk detail trouwens Henneke, dat je menstruatie ineens terugkwam toen je verliefd werd. Grappig. Het zou toeval kunnen zijn natuurlijk, maar het kan ook dat het echt een hormonale reactie was. Een soort nesteldrang vanuit je lichaam, zeg maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lies: ja, volgens huisarts kwam dat door de hormonen. Het lichaam kwam meteen in actie om klaar te zijn voor een zwangerschap, maar had dat lichaam even pech! Geen kinderen voor mij! Ik ben er dol op hoor, maar niet voor mijzelf. Ik had eerder gehad dat de menstruatie uitbleef na pil gebruik. Toen was ik de pil weer gaan gebruiken en al snel weer gestopt. (mag pil niet gebruiken ivm hoger trombose risico). Ik was in ieder geval zo'n 4 jaar niet ongesteld geweest. En echt 4 weken na het begin van de verliefdheid kreeg ik pijnlijke borsten. Ik was bang dat ik zwanger was, maar een test wees negatief uit. even later begon de menstruatie. Ik baalde!! Het is wel beter denk ik, dat ik weer geregeld menstrueer. Maar iedere maand, als ik weer buikpijn heb en me ellendig voel, dan vervloek ik hem weer. (die vriend van me) Het bloeden tijdens pilgebruik in de stopweek is trouwens geen echte menstruatie. Het is een niet natuurlijke bloeding. Hier staat meer: Lees: In de stopweek menstrueert een vrouw. Eigenlijk is deze menstruatie gemanipuleerd en geen echte menstruatie meer te noemen. Het is eigenlijk een bloeding die veroorzaakt wordt doordat de hormonen niet meer ingenomen worden. Deze ontrekkingsbloeding is vaak lichter en korter dan een gewone menstruatie. Dit komt doordat er maar een klein gedeelte baarmoederslijmvlies hoeft te worden afgescheiden. Het baarmoederslijmvlies wordt maar voor een klein gedeelte opgebouwd en blijft niet doorgroeien. Er wordt beweerd dat de stopweek slechts is ingevoerd omdat vrouwen het vroeger onnatuurlijk vonden om niet te ongesteld te worden. Dr. Steven Goldstein, arts aan de OB-GYN van de New York University School of Medicine zegt: “wetenschappers die de pil in de jaren ’50 uitgevonden hebben dachten dat vrouwen eerder aan de pil zouden gaan wanneer zij er een stopweek bij zouden doen.” Ze dachten dat dit de vrouwen een zekerder gevoel gaf, zo wist je immers zeker dat je niet zwanger was. Eigenlijk was het dus helemaal niet nodig een stopweek in te stellen.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/32834-de-pil-doorslikken-geen-stopweek-is-het-schadelijk.html
Het is het gezondste in de meeste gevallen om wel elke maand ongesteld te worden... Misschien is stoppen met de pil voor een tijdje een overweging?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor. Als je de pil slikt hoef je niet ongestekd te worden. Als je wilt kun je ook zo 6 maanden door slikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo is het 't gezondste om elke maand ongesteld te worden? De stopweek is medisch gezien totaal overbodig, en er zijn heel wat voordelen van de stabielere hormoonspiegel die dit geeft. Dat bij langdurig pilgebruik de onttrekkingsbloeding minder wordt of verdwijnt is bovendien normaal. Je laatste suggestie vind ik wel weer goed, maar dan vanwege de andere klachten, niet vanwege het wegblijven van de bloeding, want daar zul je echt niks van krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, puur natuur is het beste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bloeding tijdens pil gebruik is al geen 'puur natuur'.
De enige reden dat men zo begonnen is met het voorschrijven van de pil met een stop week, is dat vrouwen dit graag zo wilde, niet omdat dit medisch noodzakelijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Vlindertje: wat lijkt je niet gezond? De pil? Misschien niet, maar voor sommige vrouwen wel. Er zijn genoeg aandoeningen die beter onder controle zijn te houden met stabielere hormoonspiegels, en vrouwen die erg vloeien en elke paar maanden een ijzerinfuus nodig hebben, zijn ook erg blij met de pil. En als je de pil toch slikt, kun je 'm net zo goed doorslikken. Is ook in veel gevallen beter trouwens. En zoals Nelly zegt: de stopweek is onnodig. De mannen die de pil uitvonden, dachten dat vrouwen gehecht zouden zijn aan hun bloeding, de vrouwen vertrouwden de pil nog niet erg en vonden het prettig om uit de onttrekkingsbloeding af te kunnen leiden dat ze niet zwanger waren (niet dat dat erg veel zegt, maar dat terzijde) en in een tijd waarin o.a. de katholieke kerk het gebruik van de pil veroordeelde en de sociale controle groot was, én bovendien het stoffen maandverband voor alle buren zichtbaar aan de lijn hing te drogen, was de stopweek erg handig als simulatie van de normale cyclus. Maar in deze tijd is de stopweek alleen handig voor vrouwen die snel doorbraakbloedingen krijgen als ze niet regelmatig een stopweek inlassen. Das al.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Puur natuur is niet altijd t beste. Wat een suffe reactie van je omdat je zelf een verkeerd antwoord geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gezondste in de zin van 'puur natuur', is een paar keer ongesteld worden, dan een jaar of twintig, dertig lang voortdurend zwanger of een kind aan de borst, met tussendoor een incidentele menstruatie voor elke nieuwe zwangerschap. Maandelijks menstrueren, je leven lang, is allesbehalve natuurlijk en wordt zwaar overschat. En zeker de nepmenstruatie met de pil, die niets met menstruatie te maken heeft, is alles behalve natuurlijk.
Ik weet niet of je sexueel actief bent maar het zou een schijnzwangerschap kunnen zijn.
Dit gaat vanzelf wer over.
Dit komt meer voor.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing