Ik gebruik dagelijks Head & Shoulders, maar toch heb ik roos. Hoe kan dat?

Ik gebruik het nu al jaren, ik kan me niet eens meer herinneren dat ik ooit een andere shampoo gebruikt heb. Nu zou Head & Shoulders moeten helpen om roos tegen te gaan, maar mijn haar zit er vol mee. Ander anti-roos shampoo helpt bij mij ook niet. HELP!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
29.4K

Het beste antwoord

Was je haar niet teveel. Shampoo is niet zo lief voor je haar als je misschien wel denkt. Twee à drie keer per week is voldoende. Ben je gewend om je haar elke dag te wassen omdat het zo'n lekker fris gevoel geeft, probeer dan eens een paar wasbeurten te vervangen met gewoon spoelen. Maak je haar nat maar 'martel' het niet elke dag met shampoo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik raad je aan eens naar de huisarts te gaan. Mijn moeder had hetzelfde probleem. Het bleek geen roos maar psoriasis te zijn. Ze kreeg een speciale shampoo van de dokter voorgeschreven en binnen no time had ze nergens meer last van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb goede ervaring met Nizoral shampoo(in apotheek):

Artsen schrijven de shampoo voor bij seborroïsch eczeem, berg en hoofdroos.
Gebruik deze shampoo minimaal twee keer per week. Breng hem na elke wasbeurt aan, ook als u uw haar vaker dan twee keer per week wast.
fremar
12 jaar geleden
Head & Shoulders is een vrij agressieve shampoo. In het begin lijkt het dat de roos weggaat, maar uiteindelijk zorgt head&shoulders ervoor dat het alleen maar meer wordt, waardoor je het dus langer én meer gaat gebruiken. Daarom raad ik als kapster mijn klanten ook nooit een antiroos shampoo van Head & shoulders aan. Net als bovenstaande is het belangrijk om naar de huisarts te gaan of laat je informeren bij een kapper. Je betaald dan misschien wat meer voor een flesje shampoo, maar waarschijnlijk hoef je het na een tijdje niet elke dag meer te gebruiken. Mocht de roos overgaan kun je een andere shampoo gebruiken speciaal voor jouw haartype.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie dat je gel gebruikt? Ik spreek uit eigen ervaring: Als je veel gel gebruikt (en slechte), dan wil dat nogal eens loslaten, en eruit zien als roos. Misschien is het dat wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een min zonder motivatie telt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je onder een bus komt zonder geldige reden dan telt dat ook... Je bent nog steeds dood.
;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als een minister een mauro uit zet zonder goede argumenten, dan komt ie daar ook niet mee weg ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
even terug on-topic :-P
Valt schwarzkopf onder de goede of de slechte gel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen idee. Maar je zou kunnen testen wat er gebeurt als jij flink door je haar gaat zitten vegen als t gedroogd is, en kijken of het inderdaad die roos produceert waar jij vanaf probeert te komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm ik heb ook wel eens mijn tijden dat ik geen gel heb. Ik heb nu dus ook een paar dagen geen gel in mijn haar gebruikt (vergeten en wanneer ik er aan denk geen zin meer) en nog steeds lijkt er roos (of iets anders) uit mijn haren te komen als ik er door heen ga met mijn hand. Beetje vaag, maar goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lijkt erop dat dat hier niet het probleem is, wel een +, omdat veel mensen resten van gel of lak als roos aanzien.
waarschijndelijk heb je een schimmeltje, dat moet met een dokter in over leg gaan. zelf heb ik er namelijk ook heel veel last van schilfering op mijn hoofd huid enikheb er vooral last van als ik in mijn maandelijkse cycles zit waarschijndelijk ligt het ook aan bepaalde streshormonen sterke paapje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Head & Shoulders is een agressieve, chemische shampoo. Probeer eens een milde shampoo met natuurlijke ingrediënten. De anti-roos shampoo van Guhl vind ik zelf erg goed. Hij ruikt ook lekker (er zit rozemarijn in). Hij is redelijk aan de prijs, maar de shampoo is heel geconcentreerd. Je hebt er per wasbeurt dus maar heel weinig van nodig, je doet lang met zo'n flesje.

Verder zou ik je adviseren om je haar niet elke dag te wassen, maar bijvoorbeeld om de dag. En het is ook goed om je hoofdhuid tijdens het wassen flink te masseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Ga even na de doker/huisart
- Misschien is het wel de gel (of haarlak) die de ''roos'' veroorzaakt.
(!) Was niet vaak met anti-roos shampoo dat is heel slecht voor je gezondheid.