als je door een te trage schildklierfunctie in gewicht bent aangekomen val je dan automatisch af waneer je daarvoor behandeld word?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet niet of dat standaard is dat je afvalt maar mijn collega die werd behandeld en zij was wel afgevallen door de medicijnen.

Antwoorden (1)

Nee, je moet het zo zien.
Je komt aan omdat je schildklier niet goed werkt, door medicijn gebruik wordt de werking van de schildklier weer normaal.
Iemand met een normaal werkende schildklier valt niet spontaan af.
Bij een te snel werkende schildklier kan je wel afvallen, het zou kunnen dat je tijdens het instellen op de medicijnen, wat nogal eens lang kan duren en niet altijd even makkelijk is, tijdelijk wat teveel schildklier hormoon krijgt waardoor je iets afvalt, maar aan een te snel werkende schildklier zitten meer gevolgen dus dat is echt niet wenselijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord klopt helemaal.
Om af te vallen zul je toch een dieet moeten gaan volgen, net als ieder ander. Als schildklierpatient moet je er echter rekening mee houden dat het extra moeilijk is om af te vallen, blijkt uit ervaringen van andere patienten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan er niets meer aan toevoegen!
ik ben al meer dan 3 jaar aan het afstellen, begon met 25 mg... nu 137,5.
Soms zit ik onder de 0 ( werkt ie iets te snel ) soms net erboven ( werkt ie iets te traag)
ik weet van mijn specialist dat dit vrij normaal is en ook bij gezonde schildklieren zo is.
Afvallen moet je toch helemaal zelf doen, sorry!