Hoe worden krammen verwijderd?

Ik ben geopereerd aan m'n knie en de wond is met krammen dicht gezet. Ben benieuwd hoe ze dit verwijderen en wat je er van voelt. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24.6K

Het beste antwoord

Met een speciaal tangetje worden die krammen, agraves heten ze officieel, opengebogen waardoor ze vanzelf loslaten. Je voelt er wel iets van maar als er tegendruk wordt gegeven met een pincet of iets dergelijks valt het wel mee met de pijn.

Toegevoegd na 1 uur:
Hieronder een foto die het verduidelijkt. Het tangetje kan er iets anders uitzien maar het principe blijft hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks. Zelf ook een keer meegemaakt zo te horen? Gr. Danny

Andere antwoorden (1)

De haakjes mogen twee weken na de ingreep verwijderd worden door de huisarts of verpleegkundige. Hiervoor bestaat een speciaal tangetje dat het verwijderen van de haakjes volledig pijnvrij maakt.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De termijn waarop hechtingen worden verwijderd kan varieert per soort wond. Dat is meestal 7 tot 10 dagen, althans in Nederland. Blijven ze in België langer zitten?