Wat moet ik doen als ik lang niet meer ongesteld ben geworden?

Ik ben een meisje van 15 jaar, en ben nu 2 jaar geleden voor het eerst ongesteld geworden. Maar nu ben ik opeens 5 maanden niet meer ongesteld. Nu moet ik eigenlijk toch wel normaal gaan menstrueren? Mijn ongesteldheid was altijd al heel raar. Het bleef altijd heel lang uit en het was altijd heel heftig. IK heb geen seks gehad, dus zwanger kan ik niet zijn. Weet u misschien wat ik het beste kan doen?
Je helpt me dan enorm.
Groetjes Edelsteentje

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga langs bij je huisarts als jij je zorgen maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben 158 en ongeveer 50 kg, dus ik denk niet dat ik te dun ben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker even langs de dokter gaan. (Extreem) overgewicht of ondergewicht heeft er inderdaad ook invloed op.

Antwoorden (4)

Ga er mee naar de huisarts. Je hebt al erg lang gewacht. Die kan je pilletjes geven die de menstruatie opwekken of doorverwijzen naar een gynaecoloog.
Wij kunnen hier geen diagnose stellen voor zoiets.
Doen hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich is het normaal dat jou ongesteldheid nog niet regelmatig is. Maar 5 maanden is wel lang om niet ongesteld te zijn.
Te lang waarschijnlijk.
Ik zou zeker even langs de dokter gaan, die weet het beste wat er aan de hand is en die kan je helpen.
Zorg in elk geval dat je genoeg goede voedingsstoffen binnen krijgt en gezond eet, want dat kan soms ook de oorzaak zijn, al heb je wel gezegd dat je een normaal gewicht hebt.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan het zijn dat je onder je gewicht zit zoals het eigenlijk hoort te zijn? Menstruatie blijft vaak uit door ondergewicht gecombineerd met spanning. Vind natuurlijk ook dat je met het probleem eerst naar de huisarts moet want vijf maanden niet ongesteld is niet zoals het hoort , hoeft niet ernstig te zijn je bent nog zo jong.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het niet heel ernstig zal zijn en het vanzelf wel weer over zal gaan. Maar aangezien je je er zorgen overmaakt, gewoon even langs de huisarts gaan. Die kan zo de oorzaak achterhalen. Kan komen door te weinig, te veel of het verkeerde eten. Maar ook stress kan een grote invloed hebben;) Dus vooral niet teveel zorgen maken, dat is al 1 aspect minder.