Wat te doen tegen gevoelige binnenste schaamlippen?

Ik heb de laatste tijd een beetje last van velletjes die los laten rond mijn vagina, en mijn binnenste schaamlippen zijn nogal gevoelig als ik ze aanraak is het soms zelf een pitsend gevoel. ik heb een goede hygiëne en ik heb gesmeerd met vaseline. Jeukt niet, maar dat pitsende gevoel is wel vervelend. Iemand een idee wat ik kan doen of wat het is? Liever eerst zelf proberen dan meteen naar de dokter.

Toegevoegd na 2 minuten:
misschien zijn mijn vriend en ik ook iets te wild geweest en dat ik daarom misschien wat wondjes heb?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je loslatende velletjes hebt, is de kans aanwezig dat je een schimmeltje hebt. Daar heeft de dokter een goed zalfje voor. De meeste schimmels jeuken trouwens, maar het kan zijn dat jij dat anders voelt. Van normale 'wilde' seks krijg je geen velletjes aan je schaamlippen, je zult misschien eens een scheurtje of een opgerekt gevoel kunnen krijgen of wat schraal zijn van onderen.

'goede' hygiene kan ook 'te goed' zijn: je vagina is van nature een prima geregeld systeem waar je niet te veel aan moet prutsen met schoonmaakmiddeltjes. Het is niet uitgesloten dat er een allerische reactie meespeelt. In verband met het genoemde schimmeltje, of aanverwant, wel even naar de huisarts (nee hoor, die schrikt daar niet van).

Ik adviseer je om naar de huisarts te gaan. Heb je geen goed contact met hem/haar dan kun je ook naar het Rutgershuis gaan. Ga niet zelf klungelen, dat maakt het alleen maar erger.

Bronnen:
http://www.mildred-rutgershuis.nl/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100