Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen tegen gevoelige binnenste schaamlippen?

Ik heb de laatste tijd een beetje last van velletjes die los laten rond mijn vagina, en mijn binnenste schaamlippen zijn nogal gevoelig als ik ze aanraak is het soms zelf een pitsend gevoel. ik heb een goede hygiëne en ik heb gesmeerd met vaseline. Jeukt niet, maar dat pitsende gevoel is wel vervelend. Iemand een idee wat ik kan doen of wat het is? Liever eerst zelf proberen dan meteen naar de dokter.

Toegevoegd na 2 minuten:
misschien zijn mijn vriend en ik ook iets te wild geweest en dat ik daarom misschien wat wondjes heb?

12 jaar geleden
2.5K
Cryofiel
12 jaar geleden
Wat is "pitsend"?
xilu
12 jaar geleden
alsof er wat vel weg is en het dan heel gevoelig is. het is moeilijk uit te leggen. heb er niet altijd last van gelukkig maar het is vervelend.
Amadea
12 jaar geleden
Hé, deze vraag heb ik gisteren ook al langs zien komen. Ook toen werd gevraagd wat pitsend is...
xilu
12 jaar geleden
ja,maar toen werd hij verwijderd. en ik had geen antwoord :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als je loslatende velletjes hebt, is de kans aanwezig dat je een schimmeltje hebt. Daar heeft de dokter een goed zalfje voor. De meeste schimmels jeuken trouwens, maar het kan zijn dat jij dat anders voelt.

Van normale 'wilde' seks krijg je geen velletjes aan je schaamlippen, je zult misschien eens een scheurtje of een opgerekt gevoel kunnen krijgen of wat schraal zijn van onderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Als het inderdaad een schimmel is, zal partner ook even langs de arts moeten. Anders ben jij niet meer schimmelvrij na de eerste vrijpartij.
xilu
12 jaar geleden
maar het zijn geen loslatende velletjes aan de binnenste schaamlippen maar aan de buitenste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een prima reden om dus even langs de huisarts te gaan. Vaseline smeren helpt niks als je een schimmel hebt.
'goede' hygiene kan ook 'te goed' zijn:
je vagina is van nature een prima geregeld systeem waar je niet te veel aan moet prutsen met schoonmaakmiddeltjes. Het is niet uitgesloten dat er een allerische reactie meespeelt.
In verband met het genoemde schimmeltje, of aanverwant, wel even naar de huisarts (nee hoor, die schrikt daar niet van).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik adviseer je om naar de huisarts te gaan. Heb je geen goed contact met hem/haar dan kun je ook naar het Rutgershuis gaan. Ga niet zelf klungelen, dat maakt het alleen maar erger.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding