Waarom lijkt kanker en andere ziekten het meest voor te komen bij mensen en dieren die ingeent zijn?

Bij mensen, huis -en veedieren en dierentuindieren lijkt kanker het meest voor te komen naar mijn idee

Ik heb nog nooit gehoord van kikkerkanker, krokodillen met adhd of een hele populatie berggeiten in de himalaya die lijdt aan altzheimer

Weet jij het antwoord?

/2500

Ha, die Gabos; ADHD en alzheimer zijn ziekten of defecten die specifiek bij het menselijk brein voorkomen en die zul je bij dieren in het wild dus ook niet tegenkomen. Maar of kikkers kanker kunnen krijgen, daar kom je alleen achter als je op grote schaal kikkerlijken uit de natuur gaat onderzoeken. En met een groot experiment zou je dan misschien kunnen aantonen dat gevaccineerde kikkers misschien een grotere kans op bepaalde ziektes zouden hebben. Of niet natuurlijk. Hoe dan ook, het zou ontzettend veel tijd en moeite kosten en een discutabel resultaat opleveren. In je vraag proef ik de suggestie dat mensen die gevaccineerd zijn een groter risico op kanker zouden kunnen hebben, maar dat lijkt me erg vergezocht.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100