Waarom lijkt kanker en andere ziekten het meest voor te komen bij mensen en dieren die ingeent zijn?

Bij mensen, huis -en veedieren en dierentuindieren lijkt kanker het meest voor te komen naar mijn idee

Ik heb nog nooit gehoord van kikkerkanker, krokodillen met adhd of een hele populatie berggeiten in de himalaya die lijdt aan altzheimer

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (8)

de hulpstoffen die gebruikt worden bij vaccinaties kunnen voor een kwaadaardig gezwel zorgen op de plaats van vaccinatie.
in amerika is het al gewoonte om dieren in een poot te enten, omdat die te amputeren is.
verder zie ik eigenlijk geen verband tussen vaccinatie en adhd, alzheimer enz.
Rieneke1
14 jaar geleden
Omdat dat bij andere dieren niet wordt onderzocht.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mensen en huisdieren komen regelmatig bij de dokter. Een kikker of krokodil ben ik bij de huisarts of zelfs bij de dierenarts niet tegengekomen.

Ik neem echter aan dat ze in de dierentuin ook wel eens een olifant of giraf met een vorm van kanker hebben aangetroffen.

Voor wat betreft ADHD kun je natuurlijk bij dieren gewoon zeggen: ach die is gewoon wat drukker dan die ander, kwestie van karakter.
Daar heeft ook niemand er last van, want die kikker hoeven niet stil te zitten in de schoolbanken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Gabos;

ADHD en alzheimer zijn ziekten of defecten die specifiek bij het menselijk brein voorkomen en die zul je bij dieren in het wild dus ook niet tegenkomen. Maar of kikkers kanker kunnen krijgen, daar kom je alleen achter als je op grote schaal kikkerlijken uit de natuur gaat onderzoeken. En met een groot experiment zou je dan misschien kunnen aantonen dat gevaccineerde kikkers misschien een grotere kans op bepaalde ziektes zouden hebben. Of niet natuurlijk. Hoe dan ook, het zou ontzettend veel tijd en moeite kosten en een discutabel resultaat opleveren.
In je vraag proef ik de suggestie dat mensen die gevaccineerd zijn een groter risico op kanker zouden kunnen hebben, maar dat lijkt me erg vergezocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen en dieren die zijn ingeënt hebben twee kenmerken:

--  Ze worden goed verzorgd en daardoor behoorlijk oud.
--  Ze worden continu goed in de gaten gehouden.

Het behoorlijk oud worden is de oorzaak van het relatief vaker voorkomen van kanker. Het goed in de gaten houden is de oorzaak van het ontdekken van die kanker.

Dieren in de natuur worden bij lange na niet zo oud. Daardoor zullen ze veel minder vaak kanker krijgen, wat een typische ouderdomsziekte is. Als een dier in de natuur al kanker krijgt, is de kans dat dat wordt ontdekt, stukken kleiner dan bij een mens, een huisdier, een boerderijdier of een dierentuindier dat kanker krijgt.

Net zoals bij mensen kanker zo heel af en toe ook op jongere leeftijd voorkomt (kinderkanker), gebeurt dat ook in de natuur wel eens. Ook dieren die hun hele leven in de vrije natuur leven, krijgen zo af en toe kanker. We zien het alleen meestal niet.

Als je dit soort verbanden gaat leggen, weet ik er nog wel één: kanker wordt veroorzaakt door toiletten en riolering.

Kijk maar: in westerse landen, waar toiletten en riolering heel gewoon zijn, komt veel meer kanker voor dan in bijvoorbeeld Ethiopië of Ruanda, waar veel mensen geen toiletten en riolering hebben.

Je ziet het ook bij dieren: dieren waarvan de ontlasting netjes wordt afgevoerd, zoals huisdieren, boerderijdieren en dierentuindieren, krijgen veel vaker kanker dan dieren uit de vrije natuur.

Conclusie: weg met onze toiletten!
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Het wel of niet vaccineren van bijv. kinderen is altijd een heel gedoe. Er zijn onderzoeken die A zeggen en onderzoeken die B zeggen. Af en toe gaat er eentje na de vaccinatie dood en dan zeggen de tegenstanders: zie je wel, en de voorstanders berekenen een percentage en zeggen "verwaarloosbaar".
Over vaccineren en kanker is ook veel gezegd en onderzocht en ook daar zijn ze nog niet uit. Volgens mij is de relatie tussen voeding en kanker veel duidelijker aangetoond. Ook bij dieren.

Lijkt me belangrijk dat je als ouders die een kind moeten laten vaccineren en als diereneigenaar in ieder geval je bewust bent van de risico's. En dat die er zijn, dat is wel aangetoond. Kijk bijvoobeeld eens bij de organisatie kritisch prikken. Dat is weer een anti organisatie, maar als gezond denkend mens kun je best een goede afweging maken als je eens rustig bijv, op internet het een en ander opzoekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voornamelijk omdat kanker eigenlijk min of meer een welvaartziekte is, die je meestal (niet altijd) pas krijgt op een bepaalde leeftijd of als je verder nog nergens anders aan dood bent gegaan.

Daarnaast veroorzaakt onze buitengewoon onnatuurlijke leefwijze erg veel schade aan ons lichaam, die we grotendeels wel weer redelijk kunnen compenseren, maar niet helemaal, en soms gaat het helemaal mis.

Alle dieren die je noemt worden in de regel niet oud genoeg voor kanker, wat eigenlijk gewoon een uit de hand gelopen celvernieuwingsproces is. Huisdieren leven net als mensen relatief lang, en ook in een relatief onnatuurlijke situatie / leefomgeving, zeker als je lucht- en milieuvervuiling meeneemt in je vergelijking.

Voor zover er al een relatie bestaat tussen inenten en kanker, gaat die vermoedelijk niet verder dan dat er een statistisch en niet een oorzakelijk verband. Toen we nog niet werden ingeënt tegen difterie, tetanus, polio, typhus, kinkhoest, hersenvliesontsteking en noem maar op, hadden we een grotere kans om daaraan te overlijden. Hetgeen je kansen op kanker natuurlijk wel significant zou verminderen, Maar of dat winst is ??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verkeerd idee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de natuur heeft een ziek dier geen lange levensduur.
Daardoor zie je het ook maar zelden.