Wat moet je zeggen tegen iemand die bij mij thuis is en maar niet weggaat?

Wat moet je tegen diegene zeggen?

Toegevoegd na 23 minuten:
Het is gewoon een vriend.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Kom, ik ga eens naar bed, jij wil naar huis!

Of gewoon heel duidelijk zijn: "Het wordt tijd dat je eens op huis aan gaat, ik heb nog een hoop te doen. Het was leuk, tot de volgende keer."

Als hij/zij de hint dan nog niet snapt, de jas aanreiken en beleefd de deur open houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik moet zo eten of ik ga zo op visite
haha succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan zeggen dat je nog wat te doen hebt. Huiswerk, een afspraak, je buurvrouw komt zo langs. Oid..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je zelf weg moet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn vader zei altijd, ik ga naar bed, als je weg gaat draai de deur op slot en gooi de sleutels maar door de brievenbus, dan trok hij zijn pyjama aan en legde de sleutels op tafel, toen vond ik dat vreselijk, maar het werkte wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is nagenoeg ook mijn methode. De perfecte combinatie van gastvrijheid en duidelijkheid. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt Keesvi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geniaal dit :)
dat ligt aan de persoon is het zeg maar gewoon een kennis met normaal gedrag en normen en waarden tja en paar hints helpen/
maar is het een ongure zwerver dan zal je toch wat duidelijker moeten zijn
je geeft ons niet een inschatting hoe die persoon is
dus ja dat wordt moeilijk
12 jaar geleden
Zeggen: "je moet nu echt gaan, een volgende keer ben je weer welkom". Dan loop je naar de hal, geef de jas van die persoon aan, doet de voordeur open, zegt dat het tocht dus dat je niet in de deuropening blijft staan kletsen. Wel zelf ook ophouden met praten natuurlijk, en de daad bij het woord voegen.

Het is een vriend hé? Dan lijkt fysieke dwang me niet nodig of wenselijk, en hoef je - als het goed is - ook de politie niet te bellen. Gewoon duidelijk zeggen dat hij nu echt weg moet gaan, en daar zelf ook naar handelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg..het is gezellig maar,. Ik ga je eruit zetten,Ik heb nog.... Te doen/ ik ga slapen, Moet morgen vroeg weer op...
Volgende keer bij jou... ???
Direct en eerlijk.