wat heb ik ?

Als ik naar de wc gaat poep ik heel moeilijk en zit er soms beetje bloed bij.

Maar dat is niet alles.

Ik voel beestjes door me lichaam lopen, en kreeg soms steken aan me linkerborst.

zou het ook meschien dit kunnen zijn:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Strongyloidiasis
?

Bedankt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben erg benieuwd af je al bij de dokter geweest bent ?

Antwoorden (13)

Er is maar 1 manier voor om daar achter te komen. Ga naar de huisarts en laat je onderzoeken. Klinkt te ernstig om mee rond te blijven lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en zo is het!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
loop er al heel lang mee rond. maar de steken in me linkerborst worden veels te erg :s
Maak maar een afspraak bij je huisarts. Dat lijkt me beter gezien de klachten die je hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En zo is het +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke bedankt , ik ga maandag :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat denk jij ? morgen vrij nemen van stage en gelijk morgen vroeg gaan ? Ik heb zelfs is een keer een hele nacht me een zak ijs op me linkerborst gelopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij zijn geen artsen dirk.. Maar als je je er druk om maakt, gewoon meteen gaan. Het is al die drukte niet waard, gewoon ff laten checken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij je je enorm ongerust maakt en je kan morgen nog terecht, dan zou ik het wel doen. Succes en sterkte.
Ik weet niet zeker of je deze vraag serieus bedoelt maar zo ja,

hup naar de dokter.. ik, en niemand van GV, kan je zeggen wat het is behalve de dokter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bloed in je ontlasting is er in twee soorten:
Donker gekleurd (kan zelfs zwart zijn) komt van de darm(en) en lichter, verse uitziend bloed komt van aambeien of anuskloofjes ed. Is minder serieus dan het eerste geval.
Kan spastische darm zijn, ontsteking aan de darm of zelfs een (al dan niet kwaadaardig) gezwel.
In alle gevallen ontlasting opvangen in een (afsluitbaar) bakje of potje en ermee naar de huisarts!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat je de besmetting hebt die in je link staat.
Dat komt het meest voor in tropische gebieden,de kans dat je daarmee besmet bent is erg klein en je klachten kloppen ook niet met het verhaal.En als je de wormpjes al had dan voel je ze echt niet door je lichaam lopen hoor,ik denk dat dat verbeelding is.

Als het bloed helderrood is komt dat waarschijnlijk van een wondje bij je anus door het harde persen,is het donker of bijna zwart bloed dan komt het van hoger uit de darm en moet je naar de arts gaan.
Pijn in je linkerborst kan ook gerelateerd zijn aan maag/darm klachten.

Maar als je je zorgen maakt moet je natuurlijk naar de dokter gaan,die kan je ook helpen met de obstipatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je echt harde ontlasting hebt en je vers bloed er bij hebt dan kan dat wijzen op aambeien. Advies; elke dag een kiwi eten. Is het wat anders zou een bezoek aan de dokter wel eens goed kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helpen kiwi`s echt goed ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er goed baat bij gehad na de bevalling.
Dan is het een poosje niet zo prettig om een grote boodschap te moeten doen ;-0
Ik weet niet of het iedereen helpt maar er zitten veel vezels en dat kan helpen.
Ik weet niet hoelang je hier al mee rond loopt maar wij zijn geen artsen om de juiste diagnose te kunnen stellen daarom hoor je met deze vraag direct naar de dokter te gaan. Die weet het antwoord en zal je zeker verder kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk even naar de dokter, maar ik wil mijn mening wel even geven.
Waarschijnlijk drink je te weinig water en eet je ongezond.
hierdoor wordt je ontlasting erg hard en kan hij moeilijk naar buiten.
Daardoor krijg je last van aambeien, die wat bloed kunnen veroorzaken.
De beestjes in je buik, zijn de darmgassen die proberen een uitweg te vinden naar buiten.
Steken in je linker borst zou ik niet weten, maar kan volkomen onschuldig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar een dokter. Ik denk niet dat dit de juiste plek is om antwoorden te zoeken over medische problemen.
Doctoren zijn er niet voor niets zullen we maar zeggen.
En bang zijn om wat je te horen krijgt vind ik een beetje krom, want voor wie weet stelt het niets voor en is het zo verholpen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon even de telefoon pakken, dokter bellen en afspraak maken.....
Er hoeft trouwens geen verband te bestaan tussen je ontlasting en de rest van je klachten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als eerste moet je naar de dokter.

Ik begrijp je angst, zoals je die in reacties hebt geuit.
Wist je dat de angst vaak veel erger is dan datgene waar je bang voor bent.
Bij angst wil je zekerheid. Want met angst slaat je hoofd op hol. Het gaat de meest erge dingen verzinnen. Zeker als je het internet af struint. Hier staat de meest verschrikkelijke ziekten beschreven.

Moeilijke ontlasting kan veroorzaakt worden door blokkades in de oksels/rug, waar de oksel in de rug overgaat. Misschien voel je hier veel spanning.
Door dikke ontlasting, waarbij je veel moet persen, kan je last krijgen van aambeien. Deze aambeien kunnen bloed afgeven aan de ontlasting. Als het bloed OP de ontlasting zit, is het waarschijnlijk hiervan.
Als het IN de ontlasting is vermengt, zeker direct naar de huisarts.

Zo wie zo naar de huisarts. Ik ben immers geen medici.

Steken aan de linkerborst. Ben je een man? (volgens je naam). Dan zal het geen borstkanker zijn. Spiritueel gezien kan dit duiden op bekneld zijn. Dat je altijd door je ouders sterk in bedwang wordt gehouden. Dat je je emoties niet mag uiten. Dat je in je hart gebonden bent. Niet vrij om jezelf te tonen en te zijn.

De blokkades in je rug kunnen hetzelfde aangeven. Spiritueel lijkt het of je van achter door iemand wordt vastgehouden. Met zijn armen langs je oksels, zodat jouw armen naar achteren gedrukt worden. Je borst wordt hierdoor ook uitgerekt.
Je wordt in een houdgreep gehouden.

Darmen zijn ook een plek waar je je zorgen opslaat. Je angsten, het tobben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee het zit er niet in. erna juist als ik me *** afveegt zit er beetje bloed aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als aanvulling op je mooi antwoord; "men lijdt het meest van het lijden dat hij vreest"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
...Kont.
Ja waarschijnlijk aambeien. Toch even laten controleren door een huisarts.
Ik herken het. Let goed op als je moet poepen. Je moet het niet forceren. Laat het er uit glijden. Ook al gaat dat moeilijk, dan moet je maar een boekje meenemen naar de plee.
Zelfs zonder arts te zijn, durf ik bij hoge uitzondering met grote zekerheid het volgende te zeggen: je hebt géén strongyloidiasis. Ik herhaal: je hebt géén strongyloidiasis.

Je hebt duidelijk de neiging (hebben meer mensen hoor) om als je iets mankeert te googelen, en bang te worden dat je de meest vreselijke dingen hebt. Je voelt iets kriebelen in je buik, leest iets over beestjes, en denkt dat je parasieten hebt. En wie weet wat voor vreselijke zeldzame ziektes nog meer.

Mijn advies: zet die pc direct uit als je je niet lekker voelt!

Je hebt er niets aan om jezelf zo bang te maken. En als je er dan ook nog bang door wordt om naar de dokter te gaan, dan werkt dat gezoek en gelees op internet alleen maar averechts.

Dus: computer uit, en de telefoon pakken voor een afspraak met de dokter. Die kan je ongetwijfeld helemaal geruststellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar de huisarts en een verwijsbrief voor de internist vragen. Je zult waarschijnlijk een colonscopie moeten ondergaan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Niets om bang over te zijn: ze kijken met een heel dun kabeltje in jouw darmen. Je krijgt een roesje en je merkt er niets van.
Vertel voordat je de vraag sluit wat het resultaat was (niet in details)