welke beugel moet ik?

ik ben een kind van 11 bijna 12 en heb een spleet tussen me voortanden en de tand langs de voortanden staat scheef welke beugel zal ik dan moeten??
het gebit hieronder is van mij

Weet jij het antwoord?

/2500

waarschijnlijk een webbeugel maar als je het graag zeker wilt weten zal je het aan de orthodontist (de beugeltandarts)of de gewone tandarts vragen hun weten het beste welke je nodig hebt

Dat zal heel moeilijk te bepalen zijn!, ik heb zelf ook een beugel nu en ik DACHT van te voren dat ik een blokbeugel moest... Uiteindelijk eindigde ik heel anders, met slotjes en een heel elastiekjes plan. Ik kan nu wel wat gaan zegge over jou toekomstige beugel maar de kans is heel groot dat ik ernaast zit, alleen de orthodontist weet dat precies uit te leggen. Wel veel voorkomend is dat je bijvoorbeeld na een buitenboord beugel een slotjesbeugel krijgt. Meer kan ik er niet over zeggen. Succes!

Ook ik ben geen orthodontist,maar uit eigen ervaring denk ik een beugel met een gehemelte eraan.Succes!

Me vader is orto hij zij dat je moet beginnen met een buitenboord beugel en dan slot's

Het zal waarschijnlijk een blok of een buitenboordbeugel zijn om je kaak goed te krijgen. Daarna waarschijnlijk een slotjes/plakkertjes beugel met kettingelastiekjes om de ruimte tussen je tanden weg te krijgen. en als laatste een retentiebeugel om je tanden op de goede plaats te houden (deze blijft heel je leven achter je tanden zitten als er geen problemen mee zijn). Het beste kun je even advies vragen bij je tandarts of de orthodontist. Die heeft er verstand van en kan het allemaal beter bekijken en alles voor je op een rijtje op een rijtje zetten. Veel succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100