Het helpt natuurlijk bij het dansen maar ook bij het spreken. Ritme is iets dat ons prettig 'in de oren ligt'. Vandaar dat veel muziek graag net boven de gemiddelde hartslag dan wel er net onder BPM't
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bpm is geen werkwoord, het betekend beats per minute.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, in de manier waarop mokum het gebruikt klinkt het niet zo slecht als werkwoord. Wat mij betreft een mooie stijlvorm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, mormel, een poging tot een vrije stijlvorm op een melodieus onderwerp.
Daarbij wow, is kritiek op het taalgebruik en/of de spellingwijze van een ander is niet toegestaan ;)
Zie: http://www.goeievraag.nl/help/richtlijnen
Ritme is een specifieke beweging in de tijd door middel van accenten, die meestal een zeker patroon of regelmaat vertonen. Deze regelmaat is voor je gezondheid erg belangrijk en zorgt er voor dat je minder snel ziek word.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een ritme of patroon heeft kan je lichaam ergens aan wennen, leef en eet je heel onregelmatig dan zal je lichaam ook wat ontregelen. Je bent eerder moe en je zult vaker ziek zijn (o.a. verkoudheid, niezen, griep enz.) je bent dan dus minder beschermt tegen deze invloeden. Dit merk ik zelf ook met avond en nachtdiensten werken, probeer daarom zoveel mogelijk een ritme aan te houden. Je kan er wel iets van afwijken maar probeer zoveel mogelijk de regelmaat er in te houden en gevarieeërd eten, dat dan weer wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ieder mens heeft zijn eigen bio-ritme.
Je hebt ochtend- en avondmensen én pubers, die hebben vaak een afwijkend bio-ritme.
Dit bio-ritme zorgt ervoor dat je uitgerust wakker wordt en kan slapen als je moe bent.
Heb je een jetleg, dan is dat bio-ritme flink verstoord en daar kan je je flink beroerd van voelen. Het schijnt gezonder te zijn om je aan je eigen bio-ritme te houden, alhoewel dit vaak onmogelijk is. Ben je een echt avondmens maar heb je een baan waar je om 6 uur moet beginnen, ga je dus dagelijks tegen je eigen ritme in.