Binnenkort ga ik naar de dokter om een wratje te laten weghalen. Moet ik de kosten zelf betalen? Via mijn werkgever ben ik verzekerd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Als je verzekerd bent hoef je bij de huisarts niets te betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor dat is nog niet zo... Ga naar je huisarts en wellicht stuurt hij je door dat een specialist er naar laat kijken... Zelfs dat is mogelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, kost niets, en de huisarts declareert direct bij je verzekeraar1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een zorgverzekering hebt,is dat gratis. Je betaalt al je maandpremie aan jouw zorgverzekering en die betaalt dan weer de behandelende arts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je verzekert bent, vergoedt de verzekering dit.

Of de huisarts dat rechtstreeks bij je verzekeraar factureert, of dat je zelf moet betalen en dat bedrag daarna declareert, ligt aan het soort verzekering. Het eerste gebeurt bij een zogenoemde 'naturapolis', het tweede bij een 'restitutiepolis'.