Hoe leer ik tandenknarsen in mijn slaap af?

Ben net bij de dokter geweest. Blijkt dat ik last heb van overbelastte kaakkopjes. Dat kan verschillende oorzaken hebben, waarvan 1 tandenknarsen in je slaap.
Hoor dus net van mijn vriendin dat ik dat daar last van heb. Om van de pijn af te komen en herhaling te voorkomen, moet ik dus het tandenknarsen afleren.
Maar hoe leer ik iets af, wat ik alleen in mijn slaap doe?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Je kunt dat wel en je kunt dat niet afleren...

Je kunt het niet afleren omdat jij in diepe slaap er niet bent, dus er is niemand die het doet, dus niemand kan het afleren...

Maar, je kunt indirect wel iets doen, dat is je endemische stress verlagen in je systeem... Ga je namelijk gestrest slapen dan wordt je gestrest wakker... Maar die stress is er ook grotendeels tijdens je slaap... Ga je stressloos aan je slaap beginnen, word je ook ontspannen wakker en in de tussentijd is je stressnivo ook lager... Dus indirect kun je het wel leren...

Minder stress, minder knars...

En er is theoretisch een derde optie, stop met dromen... Maar ik weet dat je dat niet kunt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed xinix! +1

Andere antwoorden (4)

Er zijn speciale bitjes voor zodat je niet meer kunt tandenknarsen, alleen sommige mensen vinden dat niet prettig.
Wist je dat roken en alcoholgebruik ook een oorzaak kunnen zijn van het knarsen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer orde te krijgen in je stressvolle leven.
Ook al denk je niet stressvol te leven.
Leer dingen aanvaarden en wordt makkelijker in je leven.
Probeer bewuster te leven.
Probeer te genieten en te ontspannen.
Accepteer het leven zoals die is.
Dan verdwijnt je weerstand en je tandengeknars.
Neem er wel je tijd voor , dat duurt wel even.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op basis van de nieuwste inzichten over tandenknarsen als slaapstoornis, is BruxStop® ontwikkeld. Dit apparaatje meet 's nachts de spierspanning in de kaken. Als het klemmen of knarsen te lang aanhoudt, reageert BruxStop® hier direct op door een licht electrisch pulsje af te geven. Daarmee worden de spieren ontspannen en wordt het tandenknarsen/klemmen onderbroken. Doordat het knarsen steeds in een vroeg stadium onderbroken wordt, voorkomt het de beschadiging van je gebit en worden andere pijnklachten zoals hoofdpijn, pijnlijke kaken, nekklachten en hoofdpijn verminderd. Bovendien lijkt BruxStop® er op termijn ook voor te zorgen dat je minder gaat knarsen. Lees meer op www.bruxstop.nl.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ex had ook zon bitje maar knaagde die ook kapot in zn slaap...