Hoe wordt ik leniger?

Een nieuwe jaar, een nieuwe start. Ik heb als goede voornemen dat ik wat leniger word. nu wil ik graag binnen een maand mijn tenen kunnen aanraken en split en spagaat kunnen en misschien nog wat andere dingen.

Ik vraag me nu af, welke oefeningen moet ik doen
Ps.: ik heb het er voor over om elke ochtend/avond oefeningen te doen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

probeer de split tot waar je kunt. en als je elke ochtend steeds verder probeerd te gaan zul je merken dat het makkelijker word. het zelfde geldt voor de andere dinge
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wordt lid van de plaatselijke gymvereniging, vertel de leiders wat je doelen zijn en vraag hen je te helpen. Ze kunnen je vast ook oefeningen voor thuis meegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor streetdance heb ik vroeger ook de split moeten leren.... belangrijk is om eerst heeeeeel goed je benen op te warmen, door bijvoorbeeld een paar minuten de eerste treden van je trap op en af te lopen of om een klein stukje te rennen, dan zijn je benen goed warm en als je dan eenmaal gaat rekken en strekken zul je minder pijntjes overhouden omdat je spieren al warm waren.

In dit geval is het gewoon oefenen oefenen en oefenen en vaak herhalen, maar er dus voor zorgen dat eerst je spieren warm zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik deed om leniger te worden waren yoga oefeningen.. Op youtube staan heel veel oefeningen.. Maar ook in de boeken.. En je word er niet alleen lenig van.. Je bouwt ook spiermassa op en je verbrand calorieen. Succes!