Zelfdiscipline.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yep +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het inderdaad uiteindelijk toch daarop neerkomt ja.

Andere antwoorden (14)

Spaanse peper in je reet is een ouderwets doeltreffend middel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ondersteunen, achter de broek zitten, continue controleren, en helpen.
Vergt veel energie, weet niet of dit het waard is bij dit persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het persoon ben ik zelf (a)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, nou dan hoop ik dat je dit niet op je werk doet. Een planning kan ook helpen!
Sluit je zelf op met niets anders dan je doel.

Afleiding is dodelijk, zorg dat je erbij uit de buurt blijft.
Als je je op een gegeven moment gaat vervelen, dan is het punt aangekomen dat je er toch maar aan gaat beginnen. Meestal dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je er overheen zetten, dit moet nu eerst gebeuren. Want van uitstel komt afstel.

En anders je een doel stellen, je legt een briefje klaar wat je moet doen. Je neemt even tijd om koffie te drinken daarna ga je het briefje afwerken. Je krijgt een taak/opdracht van jezelf.
En daarna heb je een fijn gevoel dat dit klaar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
ja, zo'n briefje, en dan afstrepen +1
Een goede manier om uitstellen tegen te gaan...
Stoppen met GV...

"Nu moet ik echt huiswerk gaan maken"
"Nou vooruit nog heel even op GV"
"Ow weer een nieuwe vraag"
"Nu echt gaan beginnen"
"Ow een reactie even kijken"

Zo gaat het dus een beetje..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Herkenbaar vanochtend of niet, huishouden huiswerk. Heb jij je huiswerk inmiddels af? +1
Door de zure appel heen bijten en toch maar beginnen.
Denken :"Het moet toch gebeuren, dus laat ik maar alvast een begin maken en zien hoever ik kom". Als je n.l. begonnen bent, dan wil je het meestal afmaken,dan heb je het maar gehad.
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt alleen het begin is soms zo vreselijk moeilijk +1
Te beseffen, dat je maar éen keer hoef te doen, bijv. je hoeft maar een keer je huiswerk voor morgen te maken, je tanden te poetsen in de ochtend, de afwas op het aanrecht etc.. even doen en klaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets hebben wat je motiveerd en graag je bed voor uit komt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Chmvosse;

Waarom zou je? Luiheid is de kunst verstaan uit te rusten vóór je moe wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bewustzijn is de sleutel... Uitstellen en luizijn is onbewustme... Uit het niet weten wat de consequenties zijn kun je uitstellen, kun je lui zijn... Niemand die lui is, is te lui om te eten, snap je wat ik zeg, want daar zit wel bewustzijn om te eten... Maar de rest van dingen die een persoon moet doen niet...

Dus bewustzijn doet het veranderen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga eerst eens na of jouw luiheid niet voortkomt uit een medisch probleem. Als er geen reden is om dit aan te nemen, geef jezelf dan een hele harde schop onder je kont en begin aan wat je moet doen. Je zult zien dat het enorm meevalt. Hoe langer je tegen een klus opziet, hoe hoger de "berg" wordt. Ik spreek uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon gaan doen.
Hoe langer je ertegen aan kijkt, hoe moeilijker het wordt.
Als je het doet, valt het best wel mee. En als je het gedaan hebt voel je je goed, wat je motiveert om het de volgende keer niet uit te stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een planning maken en je gediciplineerd op stellen vertrouw in jezelf!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst maar es heel veel koffie drinken ;-)