Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een verdikte kruisband in de knie het zelfde als een (gedeeltelijk) gescheurde kruisband?

Er is het e.e.a. mis in mijn knie. Bijna alles kan ik vinden op Internet en probeer ik te begrijpen behalve het volgende: op de mri-scan was ook een verdikte kruisband te zien.
Nu zei iemand tegen mij dat een verdikte kruisband het zelfde is als een (gedeeltelijk) afgescheurde kruisband.
Ik kan hier echter nergens iets over vinden.
Wie weet hoe dat zit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je een kruisband (gedeeltelijk) scheurt, komt er bij de genezing geen nieuw peesweefsel meer. Peesweefsel is heel elastisch, maar je lichaam maakt in zo'n pees lidtekenweefsel, wat minder elastisch is, en in eerste instantie ook dikker dan het oorspronkelijke weefsel. Dit kan in de loop der tijden nog wat slinken. Maar zo elastisch als vóór de beschadiging zal deze pees dus nooit meer zijn, en daar kan je natuurlijk last van hebben, als je je knie erg moet belasten, of een beweging maakt, waarbij die pees aangespannen wordt. Spreek erover met je dokter wat je kan verwachten, want daarvoor weet ik er te weinig van af....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, de dokter weet wat het is. Ik zou zeggen breng een bezoek aan de dokter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding