Is een verdikte kruisband in de knie het zelfde als een (gedeeltelijk) gescheurde kruisband?

Er is het e.e.a. mis in mijn knie. Bijna alles kan ik vinden op Internet en probeer ik te begrijpen behalve het volgende: op de mri-scan was ook een verdikte kruisband te zien.
Nu zei iemand tegen mij dat een verdikte kruisband het zelfde is als een (gedeeltelijk) afgescheurde kruisband.
Ik kan hier echter nergens iets over vinden.
Wie weet hoe dat zit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Als je een kruisband (gedeeltelijk) scheurt, komt er bij de genezing geen nieuw peesweefsel meer. Peesweefsel is heel elastisch, maar je lichaam maakt in zo'n pees lidtekenweefsel, wat minder elastisch is, en in eerste instantie ook dikker dan het oorspronkelijke weefsel. Dit kan in de loop der tijden nog wat slinken. Maar zo elastisch als vóór de beschadiging zal deze pees dus nooit meer zijn, en daar kan je natuurlijk last van hebben, als je je knie erg moet belasten, of een beweging maakt, waarbij die pees aangespannen wordt. Spreek erover met je dokter wat je kan verwachten, want daarvoor weet ik er te weinig van af....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, de dokter weet wat het is. Ik zou zeggen breng een bezoek aan de dokter.