Ik wil me weer energierijk,fit en gezond gaan voelen,hoe kan ik dit het beste aanpakken?

In de afgelopen paar maanden ben ik regelmatig door ziekte afwezig geweest op mijn werk én mijn opleiding.
Ik ben hierover aangesproken door mijn leidinggevende en stage begeleiders.
Nu wil ik voorkomen dat ik weer ziek word en hierdoor misschien echt in de problemen kan komen.
Het kan me denk ik mijn opleidingsplaats gaan kosten als dit de spui gaten uit gaat lopen. (Ik ben nooit zomaar ziek er is altijd wel iets waardoor ik echt ziek thuis moet blijven)

Ik wil dit dus allemaal voorkomen,wat kan ik het beste doen?
Door school,huiswerk en mijn gewone werk (in totaal gemiddeld 40 uur per week) heb ik geen tijd om een sport te beoefenen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Zorg dat je voldoende vitamines binnenkrijgt, dus let op twee stuks fruit en 250 gram groente per dag. Eet zoveel mogelijk volkorenproducten, laat geraffineerde etenswaren staan.
Probeer elke dag een op z'n minst kwartier bij daglicht buiten te wandelen of joggen. Koop een hometrainer met een boekenklem, dan kan je fietsen tijdens het lezen en/of leren. Neem de trap, ga alleen met de lift als het echt niet anders kan.
Amadea
12 jaar geleden
Sporten zou hier inderdaad goed bij helpen en een alternatief bij tijdgebrek is een work out die gewoon op YouTube te vinden is, het heet 'World's fastest workout' en duurt slechts 3 minuten. Doe dit dagelijks en eet gezond, denk aan groenten en fruit, bruin brood, yoghurt etc. Houden de klachten aan, bezoek dan vooral de huisarts. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'in totaal gemiddeld 40 uur per week....'
Volgens jouw redenering zouden mensen met een voltijds baan dus geen tijd over hebben om te sporten?
De TV (en eventueel je computer) het raam uit, en je hebt ineens minstens 20 uur per week over voor sport!
(het raam uit hoeft niet per se, laat je beeldschermen gewoon twee of drie dagen per week UIT staan en zie wat dat je aan energie oplevert.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens.
Wat doet vraagsteller met de rest van 128 uren?
Naast gezond eten moet je per dag minstens een half uur bewegen. Dit kan je doen door te gaan wandelen, fietsen of thuis met een hometrainer. Die dingen zijn bij de kringloopwinkel heel goedkoop. Voor €12,50 kocht ik er daar een met weerstandsknop, timer en kilometerteller. Een echt gaaf ding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een week heeft 168 uur.
Werken 40 uur
slapen 56 uur
eten 12 uur
boodschappen 6 uur
tv kijken 28 uur
computeren / telefoneren, 26 uur.

Nee, dan heb je geen tijd om te sporten.

Dus kunnen wij hier niet op antwoorden.
Wij weten niet hoeveel jij al beweegt.
Wij weten niet hoe gezond of ongezond jij eet.
Wij weten niet door wat voor ziekte jij thuis moest blijven.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wij weten niet eens hoe oud je bent.
Of je een jongen of meisje bent.
Hoeveel groente en fruit jij eet.
Of "dikswien" betekent: dik zwijn en of jij zelf dat vindt....

Kortom: wij weten niets van jou.

Dus is een advies niet goed te geven hier.

Ga eens praten met je huisarts.
Laat je doorverwijzen naar een beweegconsulent.
Kijk eens op het internet en zoek algemene adviezen over voldoende bewegen, goed en gezond eten.
En DOE daar wat mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens monopoyolo!
Ik snap die mensen nooit die zeggen nergens tijd voor te hebben omdat ze 40 uur per week werken..
Ik werkte ook 40 uur per week en naar mijn idee had ik zat vrije tijd over! (je benut je vrije tijd dan natuurlijk ook beter)
Oke, toegegeven, ik heb geen gezin, dus ik snap dat het dan echt wel een stuk lastiger is, maar alsnog..