Klopt het dat er een soort elektriciteit rondom je hart is?

Zo ja, waarvoor is het?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, net als in je hele lichaam. Alle zenuwen werken bv met elektrische stroompjes die om de zoveel afstand chemisch versterkt worden. Dus als je bv pijn voelt dan wordt die prikkel door elektriciteit doorgegeven.

Het beste antwoord

Ja, er lopen stroompjes in je hart om te zorgen dat je hart samentrekt opdat er bloed het hart uitgepompt kan worden. Het stroompje start in de sinusknoop die zich boven in de rechterboezem bevindt. Het stroompje wordt doorgegeven naar de hartkamers, waarop deze samentrekken. Dat samentrekken is noodzakelijk om bloed uit het hart te pompen en wordt in gang gezet door een elektrisch stroompje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (1)

Ja dat is om de hartspier samen te laten trekken.