Wat betekent het als je op veertienjarige leeftijd ineens de aderen in je hand, akelig goed kan zien?

Het zit zo: ik ben vannacht even wakkergeworden om naar het toilet te gaan en schrok me kapot doordat mijn aderen opgezet waren. Je kon ze wel nog makkelijk induwen maar ze vormden meteen terug in die opgezette vorm, nu is het ver weg getrokken maar ik wil weten of ik me zorgen moet maken.

Kan het volgende een rol spelen?
Ik ben de laatste tijd 2 kilo bijgekomen. Of misschien het volgende:
En ik heb net een superfanatieke sportdag achter de rug waarbij ik echt overal spierpijn heb.
Alvast bedankt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is absoluut niet erg als je het een keer ziet, als je een sportdag heb gehad en spierpijn heb, is het zelfs logisch! Je moet je pas zorgen gaan maken als je het vaker ziet...

Nee, dat is normaal. Let maar op, bij elke man zie je aderen op zn armen en/of handen.

Bij de ene persoon vallen ze wat meer of dan de ander. Bij mij kan je ze niet zien op mijn hand, maar als ik sport worden ze wel zichtbaar. Het is dus volgens mij normaal dat de aderen zichtbaar worden, er gaat namelijk meer bloed naar je handen toe. Pas als je er vaker last van hebt, of je hebt nog andere klachten dan zou ik naar de huisarts gaan.

De aders in je lichaam die in de buurt van de huid zitten kunnen meer of minder zichtbaar zijn. Dat is heel normaal. Dat is een manier van het llichaam om de temperatuur te reguleren. Door de aders dichter bij het oppervlak te brengen raak je makkelijker warmte kwijt. Aan de andere kant verdwijnen ze bij afkoeling weer.

Het zijn de spieren die de bovenliggende aderen naar buiten duwen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100