kun je door stress buikpijn krijgen ?

Kan je door stress langdurig buikpijn hebben ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (7)

Jazekers!

Buikpijn, maagzweer etc.

Stress kan op de lange termijn zelfs dodelijk zijn!

Toegevoegd na 1 minuut:
Stress moet je zoveel mogelijk zien te vermijden!
Stress kan heel ongezond zijn tussen je oren, wat vanzelf doorzet op je lichaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben geen medicus, maar ik ken wel mensen die hier last van hebben gehad. Ik ben dus van mening dat dit kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Psychosomatische pijn. Jouw gevoel heeft uitwerking op je lichaam. Denk aan spierpijn in je nek. Elk lichaam heeft knelpunten waar hij of zij pijn gaat voelen. Licht aan de mate van je stress en je omgang hoe die uitwerkingen zich openbaren!! Gun jezelf als het waren opwaardeer momenten. Activiteiten die jezelf een boots geven. Kan je naar toe leven, beloond jezelf en is afleiding!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan, van stress kan je allerlei lichamelijke klachten krijgen, waaronder buikpijn.
Maar buikpijn kan vele oorzaken hebben, raadpleeg daarom een arts bij langdurige buikpijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ieder mens heeft zijn eigen zwakke punt.
Als je last heb van stress, wordt meestal dat zwakke punt getroffen.
Dus jou zwakke punt zal je buik wel zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb zelf vaak te kampen gehad met stress. Vreselijk is het, en je kan van die stress nare dingen oplopen. Stress lost eigenlijk niks op, het veroorzaakt alleen maar. Kijk ook naar de antwoorden hierboven, ''buikpijn'' is een veel voorkomend iets, maar sluit ook zeker hoofdpijn niet uit! Van teveel stress kun je langdurig ziek worden, en wanneer je denkt dat je weer tot rust komt en een lekkere rustige week hebt, gaat juist jouw lichaam die rust gebruiken en de tekort gekomen rust omzetten in ziekte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan wel zeker, de spanningen die
je heb gaan vaak naar je buik.
Als het van spanningen komt(wat je niet
zeker weet)heet dat meestal een spastische
dikkedarm,dat kan je veel verbeteren door
daar goed voor te eten.
Kijk eens op spastische dikke darm .nl
daar kom je veel te weten.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De nieuwe naam daarvoor is Prikkebare Darm Syndroom. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als de oorzaak stress is, gaat het écht niet over door 'goed' te eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad