Hoe bedwing je snel opkomende paniek, zenuwen, stress, angstaanvallen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik begreep dat je ziek bent en nogal wat voor de kiezen krijgt. Paniekaanvallen zijn zeker niet gek maar wel erg lastig, natuurlijk vliegt je het een en ander dan aan. Probeer rustig te blijven (hoezo bij paniek, hellup) adem diep in en bijna fluitend uit, tot je niet verder uit kun ademen, dit om te voorkomen dat je gaat hyperventileren. Ik trommelede dan de hele tijd met mijn handen/vingers, puur het verleggen van de stress. Je kunt er medicijnen voor vragen, maar het vervelende is dat dat pas na een aantal dagen gaat werken. Wat bij mij wel de scherpe randjes eraf haalde was sedatif, een homeopatisch tablet, verkrijgbaar bij de drogist, maar dat zul je zelf uit moeten vinden. Praten helpt, daar zijn mensen voor, probeer daar zo snel mogelijk een afspraak (via je huisarts) te regelen, vaak kunnen zij het een en ander objectief voor je op een rijtje zetten, en kun je daar je angsten uiten.

Rustig, bewust en diep ademhalen. Herhaal dit een tijdje en denk ondertussen zoveel mogelijk aan fijne dingen.

Die zijn niet te bedwingen... Dus zelfs niet proberen... Ze overkomen je en ze gaan vanzelf weg... Iets wat snel komt gaat ook snel... Zie dat en accepteer het... Net zoals een onweersbui, zo is die daar en zo is die weg... Dus onderga het, en door het gewoon te ondergaan wordt het minder... Bedwingen is precies verkeerd, dan denk je dat je iets moet doen, nee juist niets doen, accepteren is het devies... Kun je het gewoon over je heen laten komen, dat is de vraag en de kunst... Dus kijk op deze manier ernaar... Dat zal je helpen...

Hoi, Een een-twee-drie-oplossing kan ik je niet geven, maar misschien heb je wat aan het volgende. Paniekaanvallen zijn een vlucht. Je kunt er het beste op reageren door met je aandacht (terug) naar je lichaam te gaan. Dus: rustig maar diep ademhalen en goed met je gewicht op je voeten staan. Probeer als je weer tot rust bent gekomen te analyseren hoe bij jou het proces van gestresst raken precies verloopt. Als je daar niet alleen uit komt en je blijft veel last houden van deze klachten dan zou ik professionele hulp zoeken. Ik heb nog nooit iemand ontmoet die daar spijt van gehad heeft. Succes!

Voor paniekaanvallen zijn addecuaten therapieen en medicatie, waarmee gewerkt kan worden om de paniekaanvallen te verminderen of jezelf raionele kunde aan te wenden ten tijde van een aanval meer grip op jezelf te krijgen. een 123 antwoord ga je op GV niet krijgen, omdat ik de klachten ernstig vind klinken, en daarom een echt antwoord in eerste instantie aan een huisarts over zou laten die je misschien door kan sturen naar een gespecialiseerd iemand. hieronder een link van het programma "boeken" met de arts rene kahn (de onderste van de uitzendingen), in een deel van het interview op behandeling van paniekaanvallen. http://www.tvblik.nl/dossier/rene-kahn Toegevoegd na 2 minuten: http://nl.wikipedia.org/wiki/Paniekaanval

Probeer eens naar Yoga te gaan,daar leer je ontspannings technieken..als het heel hartnekkig is zou ik je aanraden naar een psycholoog te gaan .En kun je inzicht krijgen waar het mee te maken zou kunnen hebben.

Ga rustig zitten zet een kopje thee en neem je tijd. Probeer nu achter de oorzaak te komen , ergens moet er iets een reactie veroorzaakt hebben, als je weet wat het is, denk er rustig over na. Vraag je zelf af, waarom je zo reargeert, je eigen helemaal op stang jagen schiet je zelf niets mee op. Probeer het te relativeren en kijk wat je mischien kunt doen om de volgende keer niet meer zo te reargeren. Laat alles even los, laat je gaan, laat je weerstand los. Mogelijk gaat het nu langzaam beter met je. Praat er over, maak het bespreekbaar! Angst en weerstand tegen het onbekende lost niets op. Grijp niet te snel naar pillen, die lossen niets op, maar schuiven het vooruit naar een ander tijdstip. Maar vooral praat er over.

Je kunt het beste proberen je gedachten te verzetten. Als je ergens anders aan denkt, dan kunnen je gedachten nu eenmaal niet meer met vervelende gedachten bezig zijn. Je zult jezelf moeten aanleren hoe je je gedachten ombuigt. Meestal ben je namelijk gefixeerd op de angst en die angst houdt je op dat moment in de greep. Als het je lukt, zeg dan tegen jezelf, dat je deze angst nu kent en aankunt. Het maakt je sterker, omdat je, wanneer je deze angst weer krijgt, weet hoe je hiermee moet omgaan. Ga zeker niet aan de pillen of wat dan ook. Ik heb het in mijn omgeving gezien: die pillen maken je gek. Ze zullen helpen op het moment, omdat je verlamd raakt en in principe verdoofd raakt voor elke pijn of angst. Maar dat wil niet zeggen dat je er mee om kunt gaan als je weer van de pillen af bent. Pillen zijn in zo'n geval gewoon drugs waardoor je je anders voelt. Doe dat dus niet, maar hanteer de methode zoals hierboven genoemd, zeker weten dat het helpt.

Vraag je mannetje om een massage, het ontspant jouw, maar ook hem ! :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100