Waarom slikken wij? Wat gebeurt er als je een dag (of langer) niet slikt?

Slikken, dat doet iedereen. Maar waarom? En wat zal er dan gebeuren, moest je een dag of langer zelfs niet meer slikken? Dat laatste heb ik geprobeerd, maar is natuurlijk onmogelijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slikken is iets menselijks, net zoals ademen en ruiken, ik zou het wel blijven doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk niet dat het je lukt, het gebeurt automatisch.
Misschien is het ook slecht om te proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het NIET wilt doen, moet je het echt forceren, ik denk dat na een klein tijdje je mond zo vol met speeksel zit, dat je het toch moet door slikken, of een aantal keer moet uitspugen.

Antwoorden (3)

je mondslijmvlies produceert spuug en dat slik je in.
als je het slijm uit je mond laat druipen hoef je niet te slikken.
of er iets mis gaat als je dat langere tijd doet weet ik niet, maar het lijkt me in principe geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je niet slikt zul je bijna constant moeten spugen, en dan zul je genoeg moeten drinken aangezien het je maag vult en je keel vochtig houd. Daarom slikken mensen. Het lijkt me geen fijn gezicht als iedereen gaat lopen spugen op straat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben wel eens zo ziek geweest dat ik geen kracht had om te slikken. Dan ben je continu aan het kwijlen, en moet je oppassen dat je niet stikt in je speeksel, zeker als je op je rug ligt.

Of kijk eens naar mensen die erg spastisch zijn bijvoorbeeld, en geen of weinig controle hebben over hun slikspieren: die kwijlen ook continu.