Ik hoest, heb keelpijn, heb hoofdpijn en heb koorts. Heb ik de mexicaanse griep? xd

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Vastellen van de mexicaanse griep doet de dokter via een test.Dan weet je of je het hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beterschap

Andere antwoorden (11)

Ja, dat zou zomaar kunnen.
14 jaar geleden
Heb je ook spierpijn en ben diaree?
Dan heb jet waarschijnlijk.!
Raadpleeg een arts...

Toegevoegd na 2 minuten:
(je)

Toegevoegd na 6 minuten:
Hier chek verder..!!!
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/35482-symptomen-mexicaanse-griep-verschijnselensymptomen-griep.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eerste verschijnselen zijn slapeloosheid daarna word het erger maar als je echt zeker wilt zijn zal een bezoek aan de huisarts beter zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien wel, misschien niet. Gewoon in bed gaan liggen en uitzieken. Moet namelijk altijd: Mexicaanse griep of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfs een arts kan niet uit de losse pols via de pc een diagnose stellen, laat staan een leek.
Dus ja het kan..... het kan ook niet....
Je zal hier geen duidelijk antwoord op krijgen hier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies +1
De verschijnselen van de Mexicaanse griep lijken sterk op die van de gewone griep. Als je je grieperig voelt weet je dus niet of je de Mexicaanse griep hebt. Op zich is dat geen probleem, omdat volgens het RIVM ondanks enkele sterfgevallen de Mexicaanse griep vooralsnog niet gevaarlijker is dan de gewone seizoensgriep.

Kijk voor meer informatie op www.dokterdokter.nl en raadpleeg je huisarts klachten erger worden of lang aanhouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier precies het zelfde,al een week goed ziek,alsof ik door een trein bent overreden,zoveel spierpijn ook..huisarts komt niet,ik mag dr ook niet naar toe,ivm besmettings gevaar..allemaal begrijpelijk.
ook ik weet dus niet of ik de mex.griep hebt of niet..maakt me weinig uit ook..als ik maar snel weer opkanpt..want dit is echt vreselijk

Toegevoegd na 1 minuut:
het ergste is dat ik echt van de ene op andere minuut goed ziek werd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt inderdaad als een echte griep, en niet zomaar een zware verkoudheid. En inderdaad, zoals je zelf ook al zegt: in dit stadium maakt het in feite niet uit of die griep Mexicaans is of niet.
Ik zou meteen naar de huisarts gaan, je weet maar nooit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in mijn geval mocht ik dat dus niet..ivm besmetting van de huisarts en andere patienten in de wachtruimte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga dan naar het ziekenhuis...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welnee, XiniX, dat doktersbezoek helpt niet, en zorgt alleen maar voor meer besmettingen in de wachtruimte. Een telefoontje naar de dokter is voldoende.
Als je je zorgen maakt: bel even met je huisarts. Die kan ook door jouw uitleg aan de telefoon vaststellen of het om griep gaat.

Of die griep Mexicaans is of niet, maakt in feite niet uit: gewoon rusten, gezond eten, zorgen dat je genoeg vocht binnen krijgt, en vooral uitzieken.

Niet te vroeg weer aan het werk gaan, je baas is je echt niet dankbaar als je verschijnt terwijl je nog besmettelijk bent en daardoor vervolgens zes collega's uit de running zijn in plaats van alleen jij.

*Niet* naar het spreekuur van je dokter gaan! Daar schiet je niets mee op, terwijl als het griep is, de kans wel groot is dat je anderen besmet. Daar is niemand mee geholpen. Dus *eerst* bellen om je klachten uit te leggen, en dan de instructies van de huisarts opvolgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou even een afspraak maken met de huisarts als ik jou was.
kan geen kwaad toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde.
Maar ik heb echt geen zin om in bed te gaan liggen maar heb ook geen zin om iets anders te doen...
Veel succes er mee ;)

groetjes Diana