Mag je bij een tattoo op je voet/enkel (naast het gewricht van de enkel) een sok aan, als de velletjes er af komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Natuurlijk mag dat! Het enige dat gebeurt is dat de velletjes aan de binnenkant van je sok zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke haha. Ik ben namelijk bang dat het dan gaat schuren of zo en de velletjes er af trekt. Of dat het te ''benauwd'' is. Dankje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verboden is het niet idd, maar in elke tattooshop zullen ze het afraden om welke kleding dan ook te laten plakken of schuren aan/langs een tattoo die aan het genezen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ja..mijn vriend liep niet bepaald met een gaasje over zijn borst, maar ook gewoon een shirt. :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij een wollen trui had ie dit vast niet gedaan.
katoen bv ademt en pluist ook niet, katoenen sportsokken bv ademen ook maar kunnen pluizen. (net als wollen sokken) de wrijving en druk bij een sok op de huid is uiteraard ook wat anders dan wrijving en druk van een shirt op de huid
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tjongejonge eucalypje... als er al velletjes afkomen kan het echt geen kwaad hoor. Ik heb op al mijn tattoos een laagje zalf en een stuk plasticfolie meegekregen. De folie mocht er na een uur af en verder gewoon lekker insmeren. Je wilt toch niet beweren dat iedereen met een tattoo bloot moet blijven lopen totdat hij helemaal is genezen? :-D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een katoenen sok kan even veel pluizen als een katoenen shirt lijkt mij.. Haha je zult maar een tattoo op je kont hebben, lekker in je blote kont rondlopen :p haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-D

Andere antwoorden (1)

het mag wel maar de velletjes komen pas als het aan het genezen is. sokken kunnen dus plakken aan de verse tattoo, en dat is niet bevorderlijk.

wil je toch een sok aan smeer de tattoo dan in met vaseline. hieroverheen een steriel gaasje wat je even vastzet met leukoplast of een soortgelijke tape, en daar overheen je sok.

plakt het gaasje alsnog aan je tattoo dan niet los gaan trekken maar met lauw water weken zodat het vanzelf los laat.

niet pulken of krabben etc. en zo min mogelijk afdekken zodat het snel en mooi genezen kan. (duurt niet zo lang dus dat scheelt enorm) ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De velletjes komen er al af, heb hem al eventjes..de rest van je antwoord is wel gebaseerd op wanneer er velletjes af komen? Ik smeer bepanthen ipv vaseline, dit verzorgd ook. Maar is een gaasje niet schadelijker dan een sok?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een gaasje is steriel en laat geen pluisjes of haartjes achter op je tattoo. dus een sok kan wel degelijk schadelijker zijn dan een gaasje om deze redenen. materiaal van de sok kan blijven plakken, dus vandaar het insmeren wat ook met bepanthen kan. (niet te dik insmeren, dan kunnen de velletjes los weken nog voordat de huid eronder voldoende genezen is. dus puur een laagje om het plakken te voorkomen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt.