Ja!

Je hart kan daardoor uit ritme raken, wat kan leiden tot een hart stilstand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit doen dus ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de kans is groot dat je de ribben breekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Goed antwoord, volgens mij E.H.B.O. gehad :-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom zijn er ook nabestaanden die de ''helper'' aanklagen omdat de helper hem in principe juist dood heeft gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ytje dat is echt gemeen! Niet van deze reactie, maar ik denk dat u het wel snapt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ik snap het, en het is inderdaad gemeen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@z11 geen ehbo ;) zhkh de militaire variant ;-)
ja, daarom mag je bij het oefenen nooit iemand echt reanimeren, maar je doet altijd alsof
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja want je verstoort de ademhaling en als je borstcompressies uitvoert verstoor je de pompende werking van het hart waardoor het hart kan gaan fibrilleren en geen of niet voldoende zuurstof kan rondpompen.
bewusteloosheid en uiteindelijk een hartstilstand kunnen het gevolg zijn.

gekneusde of gebroken ribben, kneuzingen in de longen, een gekneusd hart, schade aan de tussenribspieren, zuurstof tekort in de hersenen en organen zijn ook mogelijke gevolgen die je in je achterhoofd moet houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste en volledige antwoord! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel danielle, we zullen zien of de vraagsteller je mening deelt. hoe dan ook, ik hoop dat het een spontane vraag was en niet iets om ff uit te testen. ;-)
Alle antwoorden zijn helaas fout. Op het moment dat iemand reanimatiebehoeftig heeft hij/zij geen of twijfelachtige ademhaling. U weet niets van een hartactie op het moment dat u start met reanimeren. Het uit ritme brengen van een kloppend hart is eveneens onzin, bangmakerij...