kan een kneuzing wel 3 maand duren?

ik was in augustus met mijn rug op een stalen stang gevallen en dacht toen hij gekneust was, maar heb er nu nog steeds last van, klopt dit wel?
ik heb aldoor steken en als ik zit vaak een drukkende pijn

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.7K

Het beste antwoord

Bij een kneuzing is het zachte weefsel (huid, vet, spieren) geplet tussen het uitwendig geweld en de onderliggende botten. Het hangt er dus vanaf hoeveel en wat voor soort weefsel gekneusd is Bij een zware kneuzing gaat het dus om meer weefsel dan bij een lichte. Maar als de spier gekneusd is kan het maanden duren of zelfs jaren voor de klachten over zijn. Het belngrijkste symptoom (de bloeduitstorting) is dan wel verdwenen, maar de beschadigde cellen zijn nog niet vervangen! En bij een uitgebreide spierkneuzing kan het zijn dat er zich een litteken in de spier vormt die je nog jaren later af en toe kn voelen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het kan zelfs een jaar duren. Ik was eenskeer op me duim gevallen. Anderhalf jaar geleden. En heb er nog steeds last van als er iets zwaars opkomt of als ik iets moet beet pakken.
Omdat dan de spieren beschadigd zijn. . .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens wiki: "Een lichte kneuzing duurt gemiddeld 3 weken. Een zware kneuzing daarentegen het dubbele: 6 weken"

Maar als je hem goed kneust kan je er in der daad maanden land last van hebben.
Mijn broertje heeft z'n nek is gekneusd toen die 9 was ofzo. Hij heeft er nu soms nog wel is last van; hij is nu 16.
Als je hem goed kneust blijft het soms altijd een zwakke plek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan een kneuzing zijn. Ben zelf afgelopen winter keihard op mn knie gevallen en het heeft maanden geduurd voordat de kneuzing echt weg was. Ik ben naar de huisarts geweest en vervolgens naar het ziekenhuis voor foto's. Dat had jij ook moeten doen. Zou sowieso nu nog gaan. Pijn is toch een sein van je lichaam dar er iets niet in de haak is.
Succes en beterschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen als je rode vlekjes op je voet hebt, anders even naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb in januari mijn stuitje gekneusd, heb t/m mei op een zwembandje gezeten, daarna nog op een kussentje en nu heb ik er ook af en toe nog last van als ik veel gezeten heb of veel gelopen heb.

Als je heb hebt over ribben, dan kan je ze veel beter breken, doet minder pijn en ben je dus sneller van af. Kortom, volgende keer stalen stang wat harder laten vallen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou doe het liever niet nog een keer:P
Je kunt natuurlijk altijd nog een afspraak met de dokter maken als het je dwars zit. Het hangt er ook vanaf hoe snel je lichaam hersteld denk ik .