kan ik als ik 17 ben nog steeds me laten ombouwen tot jongen?

ik ben 17 ik heb al since kleins of aan problemen met mijn lichaam ik voel me er gewoon niet in thuis ik val ook niet op mannen/jongens zoals "normale meisjes" ook toen ik 5 was ben ik misbruikt door me eigen vader dat is ook een reden waarom ik mijn lichaam k*t vind ik zit er erg mee dat ik niet tegen mijn moeder durf te zeggen dat ik me HELEMAAL NIET thuis voel in dit meisjes lichaam :/ dus hulp is welkom

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (5)

Ja tuurlijk kan dit. Maakt niet uit hoe oud je bent. Alleen voordat je wordt 'omgebouwd' krijg je meestal een intake. Dan gaan ze eerst met je praten en vragen waarom je het wil enz. Dit is geen gesprek van een dagje, maar duurt wel wat langer. Pas als ze zeker weten dat jij dit echt wilt komt er een kuur van hormonen en dan uiteindelijk de operatie. Ik heb een linkje toegevoegd voor meer informatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En voordat ze met hormonen gaan beginnen moet je eerst een jaar als man geleefd hebben.
Praktisch gezien is het wel mogelijk, maar je moet je echt afvragen of je dat wel wilt? Het is nogal wat als je heel je geslacht laat veranderen. Transseksuelen worden vaak slecht behandeld en niet iedereen accepteert het. Ik zelf raad het je af, door alleen je lichaam te veranderen veeg je niet al je problemen weg, dat kan nooit een excuus zijn. Misschien zijn er andere manieren om over je verdriet heen te komen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je informeren door het genderteam van de VU.
Zij zijn de plek in Nederland betreffende transseksualiteit.

Informeren betekent niet dat je gelijk dingen moet gaan doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dit is mogelijk. Wel gaat hier aan vooraf een lange tijd aan gesprekken. Veelal met psychologen. Ik heb niet heel lang geleden met een vrouw in het ziekenhuis gelegen die zich liet ombouwen naar een man. Ik heb veel met haar gepraat en haar proces heeft 4 jaar geduurd voordat ze zich kon laten ombouwen . Als je dit ervoor over heb moet je het vooral doen ! Neem contact op met de huisarts en hij/zij kan je veder helpen. Heb trouwens nog nooit iemand zo gelukkig gezien die wakker werd uit een narcose als deze nu man ! Ze kreeg zelfs ballonen en kaarten van familie met : Eindelijk een jongetje . Erop hihi Succes met je beslissing !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een verhaal met twee kanten.

Voor een geboren transgender is het zeker wenselijk - en eigenlijk alleen in Nederland ook mogelijk - zo jong mogelijk als het andere geslacht te gaan leven en te opereren. Daarmee wordt veel ellende voorkomen, l kan opereren zelfs op hoge leeftijd nog een enorme opluchting / bevrijding zijn, als het lichaam (gezicht vooral) eigenlijk al wat teveel de ' ongewenste' kant op is ontwikkeld.

Veel transgenders kiezen trouwens niet voor opereren, omdat ze natuurlijk helemaal gelijk hebben als ze beweren dat man of vrouw of iets daar tussenin voor een mens geen verschil zou moeten maken.

Maar dan de andere punten :
Je sexuele orientatie staar geheel los van je lichamelijke identiteit. Je kunt dus man zijn in een vrouwenlichaam of vice versa, maar prima een homosexuele man of vrouw. Sterker nog ; bij transgenders komt ' homosexualiteit' (een voorkeur die dus eigenlijk bik het verkeerde ' geboortelichaam' past) vrij veel voor, en en relaties tussen twee ongebouwde ex-mannen of ex-vrouwen komen - zeker gezien de zeldzaamheid van de ' afwijking' - vrij veel voor.

En het meest heikele punt : het misbruik. Dit staat niet alleen los van transgender zijn, maar kan ook de oorzaak zijn vor de hekel aan je eigen lichaam/je meisje zijn, ZONDER dat je in je hersenen feitelijk een man bent - wat bij transgenders het geval is. Ook dat komt meer voor dan je denkt, en niet voor niets geeft de transgender intensieve psychotherapie / psychologische onderzoeken voor er drastische stappen gezet worden. Je moet 100 % zeker zijn van je mannelijke identiteit voor je kunt overwegen daar ' werk van te maken' , en het niet alleen een vlucht laten zijn uit nare ervaringen en angst.

Neem contact op met het Transgenderteam (van het VU in Amsterdam) en leg daar je hulpvraag neer ; zij zullen je zeker kunnen helpen met alle mogelijke aspecten, OOK met de eventuele ' coming out' naar je omgeving. Eerlijk gezegd betwijfel ik of je genderidentiteit het ' probleem' is, maar het is een prima uitgangspunt om te beginnen met je zoektocht naar vrede met jezelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niets meer aan toe te voegen!