Wat te doen tegen puistjes als je geen chemische troep wil gebruiken, maar gewoon met natuurlijke producten ze bestrijden?

Ik bedoel, zelfgemaakte zalfjes waardoor ze snel weggaan en iets dan effectief werkt. Tandpasta werkt bij mij, maar het is nog lang niet weg. Wat te doen daartegen? :D

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan beter naar je huisarts gaan, als hij het erg genoeg vindt zal hij je doorsturen naar een dermatoloog. En die zal je dan medicijnen voorschrijven. Daarmee is het binnen twee weken al minder, en na een maand of 3 / 3,5. Is het weg! Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en die medicijnen zijn niet chemisch?,.. bananenbladeren !.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede voeding doet wonderen voor een onzuivere huid.

Antwoorden (6)

Tea tree olie is een van de bekendste natuurlijke middelen tegen puistjes.

Het werkt ontsmettend en ontstekingsremmend. Ook kan je een keer per week gaan stomen met kamille. Dit werkt reinigend voor de poriën en licht ontsmettend.
fremar
12 jaar geleden
Er word ook wel eens gezegd, dat een masker van scheerschuim werkt.

Door de aluin die er in zit, gaan de puistjes weg.

aluin werkt namelijk ontstekingsremmend en ontsmet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tandpasta ook. Maar dan kun je beter niets smeren. Alles is bijna chemisch
Homeopatische Druppels Viola tricolor van À Vogel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een oude tip van mijn oma als je een onzuivere huid met puistjes hebt. Je eigen ochtendurine erop doen met een watje. Dagelijks. Klinkt viezig, maar is echt geen grap en werkt dus wel degelijk........ Het is dus alleen het idee. En wat je er voor over hebt he? ;-)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste kun je huidverzorging gebruiken wat het beste geschikt is voor jouw huid. Verkeerde verzorging kan pukkeltjes veroorzaken. (Ik had het met verzorging voor de droge huid, terwijl het later bleek dat ik een vochtarme huid heb!).
Hoe meer je huid in balans is, hoe minder je van dit soort uitbraken heb als het goed is.

Tandpasta (wat niet bepaald 'natuurlijk' is als je de gewone merken gebruikt) en Tea tree kunnen soms voor littekens zorgen, doe hier voorzichtig mee.

Er zijn veel merken natuurlijke cosmetica, ik vind Weleda een prettig product.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tandpasta op het puistje smeren is een fabel.
Het droogt wel op maar dit is een eigenschap van tandpasta. Je puistje gaat er niet van weg. Integendeel! Als jij je porie vol smeert met tandpasta, wil jouw huid dit eruit hebben en dus krijg je opnieuw een puistje.

wat mij ontzettend goed heeft geholpen is het volgende:
- Huid schoonmaken met gezichtsreiniger
- vervolgens maak je je huid schoon met een tonic
Het maakt niet uit wat voor merk je gebruikt, als beide
maar van hetzelfde merk zijn. (ik gebruik bijv. Kruidvat)
LET OP! gebruik geen gezichtsreiniger en tonic in één!
- Ten slotte smeer je een goede dagcreme op.

Gebruik niet elke dagcrème. Kijk eens bij de ingrediënten. Bij veel producten zit 'paraffine' erin verwerkt. Dit is niet goed voor je huid. Dit wordt ook verwerkt in kaarsen (soort kaarsvet)...En dit smeer je dan weer in je poriën. Voila, opnieuw een puistje.
Ik gebruik Kleraderm. Dit is te verkrijgen bij de schoonheidspecialist. Het is prijzig (26,- voor een tube) maar je doet er erg lang mee omdat je weinig nodig hebt.