Wanneer weer lichttherapie ?

heb de Daylight Power gekocht ivm fibromyalgie (reuma) en het helpt goed maar in de beschrijving staat dat je hem 5-10 dagen achtereen mag gebruiken, hoe lang moet ik wachten voor de volgende sessie ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
Helpt dit ook als je depri ben
een beetje erg.
burgos
12 jaar geleden
En zijn die dingen duur??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lichttherapie KAN helpen helpen als je een winterdepressie hebt. Oftewel, je depressie wordt veroorzaakt door het gebrek aan zonlicht. Is dit niet de reden dan gaat lichttherapie niet helpen. Ik zou je aanraden naar de huisarts te gaan en dit te bespreken. Tenzij je elk jaar in de winter last hebt van je rot voelen. Ik heb dit elk jaar en kreeg het pas door toen mijn vriend begon te roepen dat het zeker weer die tijd van het jaar was. Sindsdien zit ik 's ochtends een kwartiertje voor zo'n lamp in het najaar/ winter en dat helpt ontzettend veel. Maar als je denkt dat er andere redenen voor een depressie zijn kun je het beste contact opnemen met de huisarts.

Het beste antwoord

na veel zoeken kom ik tot de conclusie dat je hem minimaal 5 dagen moet gebruiken voor enige resultaat. meestal is er resultaat zichtbaar tussen de 7 - 10 dagen.
kuur mag worden herhaald na eigen inzicht.

dus als je na die 10 dagen nog steeds niet echt iets merkt. gewoon blijven herhalen. voel je je niet goed, dan stoppen totdat je je weer beter voelt.

je kan stoppen na de 10 dagen en dan kijken hoe het gaat. omdat er toch straling er vanaf komt, raad ik het aan om het zo minimaal te gebruiken. dus niet vanaf nu elke dag. maar alleen wanneer je het nodig vind. bijvoorbeeld bij slechte dagen. en dan wel minimaal 5 dagen.