Wat kun je doen tegen de dorst? zie uitleg

Ik gebruik medicijnen, waar ik behoorlijke dorst van krijg.
Het word gewoon irritant, want overal waar ik ben heb ik dorst, en moet dus ook steeds plassen, het hindert vooral snachts omdat ik dan steeds naar de wc moet of drinken.

Bestaan er (huis) middeltjes wat de dorst iets verminderd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.7K

Het beste antwoord

Soms helpt kauwgom, dat stimuleert de speekselproductie. Je kunt natuurlijk ook, als je iets drinkt, minder drinken. Dus steeds een paar slokjes, en niet meteen een heel glas. Je kunt ook zuigen op een nat gaasje, alleen je mond bevochtigen met een doekje/gaasje, of inderdaad (zoals al genoemd werd) op ijsblokjes. En er zijn ook speciale sprays voor het bevochtigen van je mond, een soort speekselvervanging. Volgens mij zijn ze ook zonder recept bij de apotheek te koop. En als je echt heel erg last blijft houden, is het goed om dit sowieso eens te bespreken met de arts die je de medicijnen voorschijft waar je zo'n droge mond van krijgt. Misschien is er wel een alternatief, of misschien helpt het om ze op een ander moment op de dag te nemen (bijvoorbeeld voor het slapengaan ipv 's ochtends). Maar dat laatste kunnen we hier natuurlijk niet zeggen, dat moet je echt bespreken met je arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ikzelf neem vaak een pepermuntje wanneer ik (onderweg/op het werk) een droge mond heb. Dit helpt tegen de dorst (dorstgevoel) en je hebt altijd een frisse adem :)
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je kan doen tegen dorst zonder gelijk heel veel te drinken, is op ijsblokjes zuigen.
Doe eens paar ijsblokjes in een bekertje en zuig er af en toe op. Je doet heel lang ermee, maar je krijgt niet zoveel vocht binnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stop een zuurtje in je mond of een lolly.
Nooit geweten dat je van magnesium hydroxide dorst kreeg.
Staat ook niet in de bijwerkingen.
Als je arts dit gezegd heeft, zou ik even contact opnemen (telefonisch)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste wat je kan doen is het accepteren!!!

Als je minder gaat drinken met medicijnen veroorzaak je meerdere slechte factoren.

Je medicijnen werken slechter.
Je droogt uit.
Je lichaam houd meer afvalstoffen vast.

Bel met je huisarts en overleg met hem/haar hierover.

Succes met je gezondheid

( vergeet niet dat je lichaam ongeveer voor 80% uit water bestaat)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Suikervrije laurierdrop helpt tegen een droge mond en een vieze smaak. Misschien ken je het wel; het zijn van die harde glimmende schijfjes maar ook cilindertjes of andere vormen komen voor. Ook water met wat verse muntblaadjes helpt. Je hebt dan net even wat meer smaak in je mond dan met gewoon plat water, waardoor de speekselvloed beter op gang blijft.