Een ritme aanhouden: Elke avond gelijke tijd naar bed, en gelijke tijd op. Ook in het weekend. Geen alcohol of eten het laatste uur, anderhalf uur voor het slapen gaan. En voor je gaat slapen de dingen die de volgende dag gedaan moetn worden opschrijven, zodat je hoofd ontspannen kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat Jelle zei, en: mediteren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt een beetje van je leeftijd af, maar een goede nachtrust is erg belangrijk. Zorg voor een goed geventileerde, niet te warme slaapkamer en zorg er ook voor dat je genoeg uren slaap krijgt, hoeveel dat is per mens verschillend en hangt van je behoefte af. Je kunt de dag geconcentreerd beginnen door eerst even goed wakker te worden en daarna je bewust te worden dat er een hele, nieuwe dag is aangebroken, vol verrassingen, nieuwe kansen en nieuw geluk. Probeer elk moment te genieten van de dingen die je doet en de dingen die je hebt.

Het is ook belangrijk dat je 's avonds ontspant, even tijd voor jezelf neemt door iets leuks op tv te kijken, te sporten, te lezen, een goed gesprek te hebben enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De dag beginnen met wisseldouches (koud eindigen) en de bodyscan van de Mindfulness
Daarvan kun je er diverse op internet vinden, verschillend in taal en lengte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In ieder mens zit een soort van biologische klok, veel mensen hebben hiermee problemen en raken ontregeld.
je biologische klok, regelt voor je, wanneer je moet gaan slapen, eten, rusten, werken enz.
ga je b.v. iedere avond om 11 uur naar bed, dan zorgt je biologische klok er voor, dat je lichaam al ruim voor die tijd zich gaat voorbereiden, tot het gaan slapen.
Allerlei biologische processen, zorgen er voor, dat je om 11 uur barst van de slaap.
Dat zelfde geldt ook voor de ochtend, als het goed gaat, is je lichaam er klaar voor, om uitgerust en geconcentreerd de dag te beginnen.
Dit in combinatie met een gezond leven en gezonde voeding.
Dat wil zeggen , dus ook geen overmatige stress, of uren lang gepieker over problemen.
Indien alles in een zeker evenwicht is, sta je in de ochtend uitgerust en super geconcentreerd op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mediteren kan een oplossing zijn, je kan ook te vroeg opstaan (doe ik ook) bijv. als ik om 7uur op het werk moet zijn en het is een kwartier rijden dan sta ik 5uur op en doe alles op mijn gemak en kom zo tot rust.

Wat ook kan helpen is een kleine sportsessie in de ochtend. Fitness of hardlopen

Je zal zelf het beste weten wat bij je past. Dit zijn enkele opties.

Buiten dit zal je s'avonds ook tot rust moet komen anders sta je nooit uitgerust op in de ochtend!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt natuurlijk helemaal af van wat de reden is dat jij minder uitgerust bent als je dag begint. Naast alle adviezen over een goede nachtrust en het bevorderen daarvan, heeft het bij mij aanschaf van een lichtwekker enorm geholpen. Zeker in de winter moest ik altijd van heel ver weg komen als ik wakker werd 's ochtends, en duurde het lang voor ik echt wakker en op gang was. Andere medicatie heeft dat bij mij enorm verbeterd, maar ook zo'n lichtwekker, zodat je natuurlijker wakker wordt, en ook eerder het idee hebt dat je echt op gang bent, en niet meer het idee dat je wel wakker bent, maar ook elk moment weer in slaap zou kunnen vallen.