Als de kans op overlijden afneemt tot 40%. Neemt de kans op onsterfelijkheid dan toe tot 60%?

Als net stopper (1 week) heb ik even wat rond gekeken op de site van Stivoro. Hier staat letterlijk dat bij iemand die stopt met roken 'binnen 1 jaar de kans op overlijden afneemt tot 40%.' Maar neemt de kans op onsterfelijkheid dan toe tot 60%?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het concrete antwoord op je vraag is toch echt "ja". Het jammere is alleen dat die tekst waarschijnlijk gewoon slecht geformuleerd is.

Maareh: HUP! Goed bezig! (-:

En onsterfelijkheid is vast niet theoretisch onmogelijk, dus wie weet (zie bron)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een van de weinige onzin verhalen op TED. Onstervelijkheid is niet alleen onmogelijk, maar ook onwenselijk. Met onmogelijk bedoel ik niet technisch onmogelijk om cellen zodanig te manipuleren dat de cellen zich blijven vernieuwen en het zelfmoord signaal wordt verwijderd; maar ik bedoel dat de maatschappij dit niet kan verdragen.
Asimov heeft er ooit een verkennend boek over geschreven, ik dacht het eerste deel van de Foundation serie (Stalen holen?)

Andere antwoorden (8)

Nee, want aangezien onsterfelijkheid niet bestaat, kan de kans er op ook niet toe- of afnemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de tekst klopt niet. De kans op vervroegd overlijden zal misschien met 40% dalen, maar de kans dat iemand overlijd is 100%.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, dat zou wat zijn! De kans van vroeger overlijden dan gemiddeld zullen ze wel bedoelen, maar is inderdaad vreemd omschreven! Trouwens mijn complimenten dat je het al een week vol houdt! Ga zo door!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat over dit onderwerp de (wetenschappelijke) meningen nogal verdeeld zijn, daardoor lijkt het me dat de 40% sowieso niet correct kan zijn en in werkelijkheid behoorlijk natte vingerwerk is.

Op andere websites heb ik gelezen dat (cijfers heb ik helaas niet bij de hand) je als je stopt met roken (afhankelijk van omstandigheden waaronder je stopt en hoe lang en hoeveel je gerookt hebt en zo) vrijwel geen last meer hebt van de gevolgen. Let wel dit is dus sterk afhankelijk van hoeveelheden en tijdsduur en zo, maar die andere websites suggereren dus dat je soms vrijwel geen gevolgen zult ervaren (gemiddeld genomen) als je tijdig stopt. Als dat zo is lijkt me de 40% daarom dus uit de lucht gegrepen.

Wel goed gevonden met 60% onsterfelijkheid, maar ik denk dat dat uiteindelijk tegenvalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker.
De onsterfelijkheid *IN HET KOMENDE JAAR* stijgt naar 60% :)

Daarna kun je weer gewoon doodgaan:) en behoor je dus tot de andere 40%

De kans dat je eeuwig tot de onsterfelijken zal behoren is nihil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist! De stelling heeft het over het eerste jaar en niet over het verdere leven. Dus de kans dat je over een jaar nog leeft, is 60% groter dan als je nog zou roken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Statistiek is heel moeilijk. Als er in de tekst staat dat ‘binnen 1 jaar de kans op overlijden afneemt tot 40%.’ dan betekent dat, dat die kans (waarvan in de stelling onbekend is hoe groot hij is) afneemt tot 40% *van wat hij was*.
Dus wat hij is als je rookt. Absolute kansen staan niet genoemd in de zin.
Ha, die Starbless;

Dat zou best wel eens kunnen, want onsterfelijkheid is aan een grote opmars bezig. Op dit moment leven er zo'n 7 miljard mensen op aarde die nog nooit zijn gestorven. Dat is een absoluut record en hun aantal is snel groeiende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk neemt de onsterfelijkheid niet toe, zelf niet met het geringste percentage. De dood is de enige zekerheid in ons leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kans op onsterfelijkheid is en blijft 0,0000%! Stivoro bedoelt iets anders,maar dat neemt niet weg,dat het een leuke vraag is en dat een plusje waard is.