Wat zou er gebeuren als je alle pillen uit je pilstrip(anticonceptiepil) achter elkaar inslikt

Ik wil het niet proberen o.i.d maar vraag het me al een tijdje af.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
31.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan krijg je in 1 keer enorm veel hormonen binnen en raken allerlei processen in je lichaam ontregelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt

Het beste antwoord

Er bestaan geen meldingen van ernstige schadelijke gevolgen van het innemen van veel anticonceptietabletten tegelijk. Je zou last kunnen krijgen van misselijkheid, overgeven, of vaginaal bloedverlies. Die informatie staat te lezen in de bijsluiters van diverse merken. Er wordt aangeraden altijd contact op te nemen met een arts.
Eigenlijk kan ik mij niet voorstellen dat het goed is voor een lichaam om zoveel hormonen tegelijk binnen te krijgen. Het zou mij niet verbazen als je hiermee de kans om kanker te ontwikkelen stevig beïnvloedt...
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je zult als je diezelfde avond gaat fiepjanknorren niet zwanger worden.

Toegevoegd na 7 minuten:
Terechte minnetjes, dan nu een wat serieuzer antwoord.

't is moeilijk te vinden via Google, maar ik ben op een forum terecht gekomen waar iemand dat blijkbaar echt gedaan heeft.

Hier het citaat:
"Ok voor mensen die freaken van teveel pil heb ik goed nieuws: ER GEBEURT NIKS smiley Het is natuurlijk niet goed maar je gaat er niet dood van. Mijn beste vriendin had op een wanhopig moment hele strip tegelijk genomen en ze kreeg alleen klachten van misselijkheid en draaierigheid btw haar regels waren ook 2 dagen te laat maar dat was het. Het is natuurlijk zoals ik al zei NIET goed maar ze overleefde het wel. Maak u niet druk"

http://www.anticonceptiepil.nl/lotgenoten/toonbericht.asp?whichpage=3&pagesize=10&M_ID=2016

Berichtje van lalalady op Donderdag 23 December 2010 om 05:43
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je denkt dat de morning after ongeveer net zoveel hormonen heeft als een jaar de pil slikken, lijkt
Mij dat het niet schadelijk is. Niet gezond, en je zal het vast uitbraken maar je gaat er niet aan dood
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je lichaam neemt net zo veel hormoon op als je spiegelniveau op dat moment. De rest wordt afgebroken.