Wat moet ik doen om die vetkwabben aan de binnenkant van mijn been weg te krijgen?

Het is niet veel, maar ik vind het niet mooi. Ik heb geen overgewicht.

Toegevoegd na 10 uur:
Ik sport al een redelijk lange periode, ik hardloop en ik wandel. Maar tot nu toe zie ik niet dat het hierdoor is veranderd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K
Ritsuka
12 jaar geleden
Je hebt vast genoeg delen van je lichaam die er prachtig uitzien! Kun je dit dan niet accepteren? Als vrouw is het normaal dat je een vetlaagje hebt op bepaalde plekken.
Dit is ook noodzakelijk als je ooit kinderen wilt krijgen.
Je kunt beter werken aan dit accepteren en blij zijn met je prachtige lijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je nee-spieren trainen. En verder gewoon lekker zo laten ; vermoedelijk ben je de enige die zich er aan stoort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik kan dit niet accepteren, vandaar dat ik het ook vraag. Ik wil graag rechte benen, en niet met dat vieze vet eraan. En misschien ben ik wel de enigste die zich er aan stoort, maar ik moet toch met dit lichaam leven elke dag, dus dan is het fijn als ik er wat aan kan doen. En wat zijn nee-spieren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou zomaar kunnen dat deze vet kwabben bij jou horen net als de lengte van je neus, de dikte van je duim en grote van je voeten. Sommige dingen aan je lichaam kan je niet veranderen.
Accepteren kan wel altijd.
Ritsuka
12 jaar geleden
Het is de bouw van je lichaam, je kunt geen rechte spillebeentjes krijgen als dit je vorm niet is.
Het is je eigen keuze, maar je kunt beter dit kleine 'minpuntje' accepteren dan je leven lang er ongelukkig over zijn.
Ritsuka
12 jaar geleden
Mag ik vragen wat je eet op een dag? Misschien kun je daar iets aanpassen.
Ritsuka
12 jaar geleden
Eet je nog steeds hetzelfde als hier? http://m.goeievraag.nl/vraag/243423
En weeg je nog steeds maar 45 kilo? Dan kun je onmogelijk vetkwabben hebben. Dan hwb je namelijk een eetprobleem, zoal het lijkt anorexia.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is dan geen vetkwab, dat is een stukje huid. Daar is niks kwabbig aan. Bovendien is vet absoluut niet vies maar heerlijk zacht ; vloeibaar vet op de keukenvloer, DA'S smering,maar vrouwenvet = schoonheid ; alle schoonheid, alles wat mooi is aan een vrouw, zit in haar vet. Haal het vet weg, en je houdt een kerel over. Jezelf accepteren zoals je bent is een HEEL belangrijk onderdeel van je volwassenwording / ontwikkeling. Je nee-spieren ? Dat zijn de spieren in je binnenbenen/dijen die je aanspant als je op een stoel oid zit en een man probeert naar je kruis te graaien. Dan roep je "NEE" en gooit de boel op slot. (Knieën tegen elkaar drukken dus).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het bij mijn lijf zou horen,zou je het dan weg kunnen laten halen? Want ik vind het echt heel erg lelijk.. @ritsuka: Ja ik eet denk ik wel wat meer, maar ik beweeg ook meer, dus het is ongeveer hetzelfde denk ik. En dat zijn serieus vetkwabben, of iets anders ik weet het niet. Maar ik ben niet blind en het zit er gewoon echt. @marleen: Ik weet niet of het huid is, want het is echt veel hoor. En ik vind vet wel vies, dat is gewoon iets persoonlijks denk ik. En ik ben ook aan het proberen mijn lichaam te accepteren, maar dan moeten wel alle dingen die ik niet mooi vind zo min mogelijk zichtbaar zijn want anders kan ik nooit mijn lichaam accepteren. Maar ik heb dus als tip gekregen om oefeningen te gaan doen, zijn er verder nog dingen wat ik er aan kan doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dingen die je niet mooi vind weghalen heeft NIETS met acceptatie te maken. Je zult van mijn wanstaltig dikke lichaam (112 kilo) wel gruwelen, maar ik ben er dolgelukkig in ; dat lijf is slechts bijzaak, en in geval van nood goed te bedekken. Je zou kunnen overleggen met een plastisch chirurg over liposuctie of huidcorrectie, maar als je ondergewicht hebt, piekert hij daar niet over. Vergoed wordt het zeker niet, dus trek er wel een paar honderd tot duizend euro voor uit. Bovendien is het meestal het begin van een 'verslaving' aan plastische chirurgie die bijna net zo erg is als anorexia, en zeker in aanvulling daarop. Ik denk dat je er verstandig aan doet moet de huisarts aan te kaarten wat er te doen is aan je eventuele BDD, want daar lijkt het erg op. http://bdd-info.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Marleen, vragenstelster weegt 45 kg, daar gaat geen enkele arts in snijden. Ze heeft een groot probleem waar ze absoluut professionele hulp voor nodig heeft.
@faith, hoop dat je dat ook doet, je hebt maar één lijf maar vooral maar één leven, geniet daarvan. En je druk maken over 'vet kwabben' maakt je niet gelukkig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Nelly ; daar ben ik het helemaal mee eens. Anorexia als gevolg of oorzaak van BDD (al ben ik een leek en kan ik geen diagnose stellen, het lijkt er griezelig veel op) is niets iets voor op GV.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil mijn lichaam niet bedekken, ook niet in geval van nood. Ik wil er trots op kunnen zijn, en dat doe ik nu niet altijd. En ik wil ook geen plastische chirurgie ofzo, maar ik wil het wel echt heel graag weg. Ik heb echt een hekel aan vet namelijk.
Mijn diagnose is inderdaad anorexia, en geen BDD. En hier herken ik me ook totaal niet in, dus ik vind het heel raar dat je dat telkens typt..
Voormijn eetprobleem heb ik trouwens ook hulp, of bijna dan. Het duurt allemaal erg lang, maar ik wil eerst gewoon dat vet weghebben. Maakt me niet uit hoe.
Ritsuka
12 jaar geleden
+ Marleen @vraagsyeller: mag ik vragen welke delen van je lichaam je trots op bent en mooi vind? Die heb je zeker wel.
Ritsuka
12 jaar geleden
http://fitvillains.tumblr.com/post/13984171689/what-body-part-is-werking-it-for-you-right-now
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of ik trots ben op (delen van) mijn lichaam, maar ik weet wel dat ik op mijn benen/kont na, geen hekel heb aan de rest van mijn lichaam. Maar heb je misschien nog tips wat ik er aan kan doen?
Ritsuka
12 jaar geleden
specifiek de spieren daar trainen kan helpen om het wat strakker te maken, maar ga je niet kapottrainen en hopen op resultaat.
Waarschijnlijk dingen als squats, en overige oefeningen voor de bovenbenen en bilspieren. http://www.fitvillains.tumblr.com vind ik zelf een zeer fijne site met dagelijks tips over eten, sporten, en een gezonde levensstijl.
Deze is ook handig om specifieke oefeningen te selecteren: http://www.divine.ca/en/fitness-and-nutrition/exercise-finder/c_266/ Maar naast sporten is voeding ook zeer belangrijk. Veel vezels, groente en eiwitten. Dit zorgt voor spieropbouw, nodig als je alles strakker wilt hebben.

Het beste antwoord

Je moet oefeningen gaan doen, speciaal voor de binnenkant van je bovenbenen, zodat de spieren sterker worden. Dit kan je doen door iets tussen je knieën te klemmen en dan zo hard mogelijk te duwen. Geleidelijk aan kan je dan iets van groter formaat kiezen en het aantal oefeningen opvoeren. Vergeet niet na elke keer oefenen je beenspieren lekker los te "kwabbelen", zodat de spieren zich weer kunnen ontspannen en je geen spierpijn krijgt. Succes alvast voor mooie strakke bovenbenen :-)

Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens zijn het waarschijnlijk geen vetkwabben, maar gewoon slappe spieren, dus je hoeft niet te gaan afvallen :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt. Ik ga vanavond beginnen met oefeningen! En ik weet niet of het vetkwabben of slappe spieren zijn, maar ik wil mijn benen gewoon recht hebben, zonder dat dus.

Andere antwoorden (3)

natuurlijk gaan sporten hardlopen lijkt me goed beweeg je goed je benen mee en is lekker in de openlucht. verder zou je naar sportschool kunnen gaan en daar met materialen bezig gaan die daar zijn. en eventueel aantal kilometers fietsen als lopen vermoeiend word.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Sporten doe ik best wel veel, dus dat kan het niet zijn helaas.
Accepteren dat niet alles aan de mens volmaakt is, en oefenen op een leuke lach!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
+ :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier vroeg ik niet om.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ongevraagd gekregen dan.
Zwemmen is ook een goeie! Suc6!