Mag je de pil wel gebruiken als je nog steeds ongesteld bent?

Ik heb nu 3 weken de pil gebruikt, weekje gestopt en ongesteld geworden. De week ie nu coorbij dus ik zou eigenlijk weer de pil moeten slikken maar mag dat wel? Want ik bloed nog steeds

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je de bijsluiter wel gelezen????? Daar staat exact in hoe je het moet innemen...
Altijd lezen !!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik durf nog wel een vraag verder te stellen: heeft de huisarts je niet uitgelegd hoe je de pil in moet nemen????

Antwoorden (4)

Ja, gewoon beginnen. Anders beschermt de pil niet meer tegen zwangerschap.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als dit langer aanhoud, ga dan naar de huisarts. Dan is de dosering van de pil niet geschikt voor je.
Ritsuka
12 jaar geleden
Ja, dat moet zelfs. Anders beschermt de pil nietmeer. Je mag je stopweek nooit verlangen, hoogstens af en toe verkorten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij is het zo dat ik in de stopweek pas na een dag of 4, soms 5 pas ongesteld word. Dat betekent dus dat ik zeker nog bloed als ik weer moet beginnen met een nieuwe strip. Ik heb het nagevraagd bij mijn arts en het is niet erg. Het is normaal dat met pilgebruik de menstruatie wat minder is of later begint.
Ik ben nooit ongewenst zwanger geworden overigens.
Als ik een tijdje stop met de pil merk ik dat ik langer en heviger bloed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, dat mag. Bij sommige vrouwen stopt de onttrekkingsbloeding zelfs pas als ze weer beginnen met de pil.

Verder moet je - wanneer je de pil gebruikt als anticonceptiemiddel - altijd de 7-dagenregel aanhouden: nooit een stopweek houden die langer is dan 7 dagen, anders ben je niet meer beschermd. Een kortere stopweek mag wel, alleen sommige vrouwen blijven dan toch langer bloedverlies houden. Net als bij het doorslikken van de pil, dat werkt ook prima voor sommige vrouwen, terwijl anderen dan continu doorbraakbloedingen hebben. Maar kwaad kan het niet.