Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

heeft iemand tips voor mensen met dyslexie om daar mee om te gaan?

ik heb het namelijk en ik heb er veel moeite mee ik heb daardoor ook moeten op school kan iemand of iets me helpen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
746

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

blijf vooral rustig, neem je tijd voor toetsen en opdrachten. Vaak kun je extra tijd aanvragen waardoor je rustiger kunt lezen en minder gehaast zult zijn.

zoek mensen in je omgeving die je kunnen helpen met nakijken van je werk.

wat goed werkt is laat ze het niet gelijk corrigeren maar laat ze dan aangeven kijk eens naar dit gedeelte van de tekst en probeer dan vervolgens zelf de fout te vinden dit werkt veel beter dan als mensen het "voorkauwen"

en blijf vooral oefenen en begin optijd met dingen die minder leuk zijn ( toetsen van taalvakken )

wat een goede manier was om bv woordjes te leren is om te oefenen met www.wrts.nl een overhoor site

mocht je nog meer vragen hebben stuur een pm


TIP!!
heb je een certificaat van je dyslexie?

want als je dat hebt dan kun je straks als je ( weet niet wel niveau je gaat doen ) HBO of UNI gaat doen een extra jaar stuffie aanvragen
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vraag bij een toets om een groter formaat, of vraag om bijles ;)

Toegevoegd na 31 seconden:
Bij Nederlands
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me af wat je in groter formaat moet vragen, hersenen?
Er is een lettertype met de naam "dyslexie" ontwikkeld dat zodanig is vormgegeven dat mensen met dyslexie dit beter kunnen lezen dan de reguliere lettertypes. Dit omdat letters die voor hen verwarrend zijn, op een andere manier zijn weergegeven waardoor het onderscheid beter is te zien. Ik vind het als niet-dyslecticus een mooi lettertype.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding